کتاب دوران همدلی

The Age of Empathy
کد کتاب : 22325
مترجم :
شابک : 978-9642133383
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دوران همدلی اثر فرانس د وال

کتاب « دوران همدلی» نوشته « فرانس د وال» توسط انتشارات مرکز به چاپ رسیده است.
آیا ما حافظ برادرانمان هستیم؟ آیا غریزه ای برای شفقت داریم؟ یا همانطور که اغلب تصور می شود، ما فقط برای بقا و منافع خود روی زمین هستیم؟
فرانس دووال با مطالعه رفتارهای اجتماعی در حیوانات، مانند پیوند و غریزه گله نشان می‌دهد که حیوانات – و انسان‌ها – «از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند تا دست دراز کنند». او دریافته است که شامپانزه‌ها از جفت‌هایی که توسط پلنگ زخمی شده‌اند مراقبت می‌کنند، فیل‌ها به بچه‌های مضطرب «صدای آرامش‌بخش» می‌دهند، و دلفین‌ها از همراهان بیمار نزدیک سطح آب حمایت می‌کنند تا از غرق شدن آنها جلوگیری کنند. از روز اول، انسان ها حساسیت های ذاتی به چهره، بدن و صدا دارند. ما طوری طراحی شده ایم که نسبت به یکدیگر احساس داشته باشیم.
نظریه دی وال با این فرض که انسان ها ذاتا خودخواه هستند، مغایرت دارد، که می توان آن را در زمینه های سیاست، حقوق و امور مالی مشاهده کرد. اما او خشم مردم از عدم همدلی دولت ایالات متحده در پی طوفان کاترینا را به عنوان یک تغییر چشم انداز قابل توجه ذکر می کند – تغییری که به باراک اوباما کمک کرد تا انتخاب شود و به عصر همدلی تبدیل شود. دووال پیشنهاد می‌کند از طریق درک بهتر ارزش بقای همدلی در تکامل، ما می‌توانیم با هم به سمت جامعه‌ای عادلانه‌تر بر اساس دیدگاه سخاوتمندانه‌تر و دقیق‌تر از طبیعت انسان پیش برویم. « دوران همدلی» که به نثر غیرمستقیم با انبوهی از حکایات، شوخ طبعی و هوشمندی تیزبینانه نوشته شده است، خواندنی ضروری برای روزگار ماست.

کتاب دوران همدلی

فرانس د وال
فرانس د وال (Franciscus Bernardus Maria "Frans" de Waal) (زاده 29 29 اکتبر 1948) یک نخستین شناس و اخلاق شناس هلندی است. وی استاد چارلز هوارد کاندلر استاد رفتارهای برتر در گروه روانشناسی دانشگاه اموری در آتلانتا، جورجیا، مدیر مرکز پیوندهای زندگی در مرکز تحقیقاتی ملی پرایکس یرکس در اموری، و نویسنده کتابهای بی شماری از جمله سیاست شامپانزه و بوزینه داخلی ماست. او در مراكز تحقيقاتي در زمينه رفتارهاي اجتماعي بدوي، از جمله حل و فصل مناقشه، همكاري، گرايش نابرابري و تقسيم غذا است وی عضو آکادمی ملی علو...
دسته بندی های کتاب دوران همدلی
نکوداشت های کتاب دوران همدلی
"Given the nature of business survival in a competitive world, de Waal's clarion call that greed is out and empathy is in, may be a call we should all hear."
با توجه به ماهیت بقای کسب و کار در دنیای رقابتی، فریاد د وال مبنی بر اینکه حرص و آز از بین رفته و همدلی وجود دارد، ممکن است صدایی باشد که همه ما باید بشنویم.
Ray Wlliams

قسمت هایی از کتاب دوران همدلی (لذت متن)