کتاب خود دوست داشتنی من

Jane, the Fox, and Me
کد کتاب : 22702
مترجم :
شابک : 978-6008347415
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه Bédéis Causa سال 2013

برنده جایزه لوکس سال 2013

برنده جایزه انجمن فروشندگان کتاب کانادا لیبریس سال 2014

معرفی کتاب خود دوست داشتنی من اثر فنی بریت

رمانی تصویری درباره قلدری، تصویر بدن و قدرت دگرگون کننده داستان.

هلن به طور غیرقابل توضیحی توسط دخترانی که زمانی دوستان او بودند طرد شده است. زندگی او در مدرسه اش پر از زمزمه و دروغ است - هلن 216 وزن دارد. او بوی بد می دهد. مادر مهربان او آنقدر خسته است که نمی تواند کمک کند. خوشبختانه هلن یک دلداری دارد، جین ایر شارلوت برونته. هلن به شدت با مصیبت های جین یکی می شود و وقتی در صفحات این کتاب شگفت انگیز گم می شود، می تواند شکنجه گران خود را نادیده بگیرد. اما وقتی هلن در یک سفر کلاسی در مقابل تمام کلاس‌هایش تحقیر می‌شود، به چیزی بیش از یک شخصیت خیالی نیاز دارد تا خود را فردی شایسته خنده و دوستی ببیند.

هلن یک شب که از چادر خارج می شود، با روباهی روبرو می شود، موجودی زیبا که لحظاتی را با او در ارتباط است. اما وقتی سوزان لیپسکی روباه را می ترساند و اصرار می کند که باید هار باشد، ناامیدی هلن بیشتر آشکار می شود: اکنون او معتقد است که فقط یک موجود بیمار و خطرناک می تواند داوطلبانه به او نزدیک شود. اما سپس یک دختر جدید به حلقه طردشدگان به نام جرالدین می‌پیوندد، که به نظر می‌رسد حتی متوجه نمی‌شود که خودش در خطر تبدیل شدن به یک طرد شده است. و خیلی زود هلن متوجه می شود که هر چه زمان کمتری را صرف نگرانی در مورد آنچه که دختران دیگر می گویند بکند، بیشتر می تواند باور کند که اصلا هیچ مشکلی وجود ندارد.

این رمان گرافیکی از لحاظ احساسی صادقانه و از لحاظ بصری خیره کننده، بی رحمی گاه به گاه کودکان را نشان می دهد، اما همچنین به خوانندگان اطمینان می دهد که رستگاری را می توان از طریق ارتباط با دیگری پیدا کرد، خواه دیگری دوست باشد، یک شخصیت داستانی یا حتی، شگفت آور، یک روباه.

کتاب خود دوست داشتنی من

فنی بریت
فنی بریت (Fanny Iseult Britt) (زاده 197 1977) یک نمایشنامه‌نویس و مترجم کانادایی است که در کبک ساکن است.وی در آموس متولد شد و در مونترال بزرگ شد. وی در مدرسه تئاتر ملی کانادا نمایشنامه نویسی را فرا گرفت و در سال 2001 فارغ التحصیل شد.در سال 2008، او Thâtre Debout را با جفری گاکر و یوهان هابرلین تأسیس کرد.
نکوداشت های کتاب خود دوست داشتنی من
More than a few readers will recognize themselves in Hélène and find comfort.
بیش از چند خواننده خود را در هلن می شناسند و آرامش می یابند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Britt’s poetic prose captures Hélène’s heartbreaking isolation . . . [A] brutally beautiful story.
نثر شاعرانه بریت انزوای دلخراش هلن را به تصویر می کشد. . . داستان وحشیانه زیبا.
Horn Book Horn Book

قسمت هایی از کتاب خود دوست داشتنی من (لذت متن)
شاید توی زندگی، همه چی اونجوری که دوست داریم باشه نیست، شاید از خیلی چیزا ناراحت و دلخور باشیم، اما قرار هم نیست که خودمون رو توی شرایط بد، ول کنیم و دست روی دست بذاریم! توی مدرسه همه «هلن» رو مسخره می کنن. بهش می گن چاقه، یا بو می ده. همین باعث شده هلن هیچ دوستی نداشته باشه. البته هیچ هیچ که نه! اون یه کتاب داره که خیلی دوسش داره. اما... یه اتفاق ساده قراره همه چیز رو تغییر بده، یه اتفاق که فکرش رو هم نمیتونی بکنی و...