کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا

Princess Cora and the Crocodile
کد کتاب : 23229
مترجم :
شابک : 978-6004621489
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا اثر لورا امی اشلیتس

کتاب «یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا» رمانی نوشته ی «لورا امی اشلیتس» است که اولین بار در سال 2017 انتشار یافت. وقتی شاهزاده «کورا» به دنیا آمد، پادشاه و ملکه تصمیم گرفتند او را به یک دختر بی نقص تبدیل کنند. اما فکر به این که «کورا» روزی ملکه خواهد شد، حالا باعث شده آن ها «کورا» را مجبور به حضور در کلاس های کسالت آور با تمرین های طاقت فرسا کنند. علاوه بر این، «کورا» به اصرار پرستارش مجبور است روزی سه بار حمام کند. به همین خاطر، او حالا شاهزاده ای ناراحت است. پس از این که ملکه و پادشاه، درخواست «کورا» برای داشتن یک سگ را نمی پذیرند، او نامه ای به مادرخوانده اش می نویسد و از او درخواست کمک می کند. «کورا» صبح روز بعد، جعبه ای را کنار تختش پیدا می کند که چیزی عجیب درون آن است: یک کروکودیل بزرگ!

کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا

لورا امی اشلیتس
لورا امی اشلیتس نویسنده آمریکایی در زمینه ادبیات کودکان است. او یک کتابدار و داستان نویس در مدرسه پارک در بروکلندویل، مریلند است.او مدال نیوبری در سال 2008 را برای كتاب كودكانش با عنوان مسترهای خوب دریافت كرد! خانمهای شیرین! صداهایی از یک دهکده قرون وسطایی، و افتخارنیوبری سال 2013 برای کتاب فرزندانش، شکوه و جلال را دریافت کرد. او همچنین برنده جایزه اسکات اودل در سال 2016 برای داستان های تاریخی، جایزه ملی کتاب یهودیان 2015 و جایزه کتاب سیدنی تیلور برای کتاب بزرگسالان جوان خود، "دختر استخدام شد...
نکوداشت های کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا
An original tale that combines reality, magic, and wit.
داستانی بدیع که واقعیت، جادو و لطافت طبع را با هم ترکیب می کند.
Booklist Booklist

Utterly charming from start to finish.
فوق العاده جذاب از ابتدا تا انتها.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A clever tale packed with charming illustrations.
داستانی هوشمندانه، سرشار از تصویرسازی های جذاب.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب یک روز مرخصی برای شاهزاده کورا (لذت متن)
این شد که از همان روز، پادشاه و ملکه آموزش شاهزاده «کورا» را شروع کردند. آن ها یادشان رفت که دخترشان بی عیب و نقص است و می ترسیدند مشکلی برایش پیش بیاید. تا وقتی شاهزاده «کورا» هفت ساله شد، دقیقه ای نبود که در حال آموزش نباشد.

پادشاه و ملکه، پرستاری استخدام کردند تا مطمئن شوند شاهزاده «کورا» همیشه تمیز و مرتب است. پرستار فکر می کرد تمیز بودن، مهم ترین چیز در دنیا است. او شاهزاده «کورا» را مجبور می کرد روزی سه مرتبه حمام کند و مثل یک شاهین مراقب بود شاهزاده سر تا پایش را بشوید.

کروکودیل سعی کرد پیراهنش را دربیاورد، اما پنجه هایش برای باز کردن دکمه ساخته نشده بودند. کروکودیل گفت: «خب، مهم نیست!» و با یک خیز بلند پرید توی آب. چنان با شلپ و شولوپ شیرجه زد که آب از کناره های وان بیرون ریخت. پرستار فریاد کشید: «چقدر کثیف کاری!» و رفت تا جارویش را بیاورد.