کتاب تصمیم گیری

How We Decide
آیا مغز فریب خورده یک احساس است…؟
  • 15 % تخفیف
    225,000 | 191,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دایره دایره
    نویسنده:
کد کتاب : 23246
مترجم :
شابک : 978-6005722079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

چگونه تصمیم می گیریم
How We Decide
کد کتاب : 44462
مترجم :
شابک : 978-6006454542
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تصمیم گیری اثر یونا لرر


کتاب تصمیم گیریاولین کتابی که از کشف غیرمنتظره علوم اعصاب برای کمک به ما در تصمیم گیری بهتر استفاده می کند

از زمان افلاطون ، فلاسفه روند تصمیم گیری را عقلانی یا احساسی توصیف کرده اند: ما با دقت تعمق می کنیم و با احساس خود پیش می رویم. اما در حالی که دانشمندان جعبه سیاه ذهن را با جدیدترین ابزارهای علوم اعصاب باز می کنند ، در می یابند که این ذهنیت به این ترتیب کار نمی کند. بهترین تصمیمات ما ترکیبی دقیق از احساس و دلیل است - و ترکیب دقیق آن به شرایط بستگی دارد.
به عنوان مثال هنگام خرید خانه ، بهتر است اجازه دهید که ناخودآگاه بسیاری از متغیرها را مورد بررسی قرار دهد. اما وقتی در حال انتخاب سهام هستیم ، شهود اغلب ما را به بیراهه می برد. این ترفند برای تعیین زمان استفاده از قسمتهای مختلف مغز است و برای این کار باید بیشتر (و دقیق) در مورد نحوه فکر کردن فکر کنیم.

جونا لهرر با استفاده از تحقیقات پیشرفته و همچنین تجربیات دنیای واقعی طیف گسترده ای از "تصمیم گیرندگان" - از خلبانان هواپیما و سرمایه گذاران صندوق های پرچین گرفته تا قاتلان سریالی و بازیکنان پوکر ، ما را با ابزارهای مورد نیاز ما مسلح می کند.

لهرر نشان می دهد که مردم چگونه از علم جدید برای ساخت نمایش های تلویزیونی بهتر ، برنده شدن در بازی های فوتبال بیشتر و بهبود هوش نظامی بهره می گیرند. هدف او این است که به دو سوال مورد علاقه هر کسی از مدیران عامل گرفته تا آتش نشانان پاسخ دهد: ذهن انسان چگونه تصمیم می گیرد؟ و چگونه می توانیم آن تصمیمات را بهتر بگیریم؟

کتاب تصمیم گیری

یونا لرر
یونا ریچارد لرر ، زاده 25 ژوئن 1981 ، نویسنده آمریکایی است. لرر در دانشگاه کلمبیا به تحصیل علوم اعصاب پرداخت و یک محقق رودز بود. پس از آن ، وی در رسانه کاری ایجاد کرد که علوم و مطالب علوم انسانی را ادغام کرد تا به جنبه های وسیع رفتار انسان بپردازد. بین سالهای 2007 و 2012 ، لرر سه کتاب غیر داستانی را منتشر کرد که پرفروش شدند ، و همچنین به طور مرتب برای نیویورکر و Wired.com نوشت.
نکوداشت های کتاب تصمیم گیری
As Lehrer describes in fluid prose, the brain’s reasoning centers are easily fooled, often making judgments based on nonrational factors like presentation (a sales pitch or packaging)...Lehrer is a delight to read, and this is a fascinating book (some of which appeared recently, in a slightly different form, in the New Yorker) that will help everyone better understand themselves and their decision making
همانطور که لرر در نثر توصیف می کند ، مراکز استدلال مغز به راحتی فریب می خورند ... خواندن کتاب لهرر بسیار لذت بخش است ، و این یک کتاب جذاب است (برخی از که اخیرا به شکلی کمی متفاوت در نیویورکر ظاهر شد) که به همه کمک می کند تا خود و تصمیم گیری خود را بهتر درک کنند
Publisher's Weekly,

Jonah Lehrer ingeniously weaves neuroscience, sports, war, psychology, and politics into a fascinating tale of human decision making. In the process, he makes us much wiser.
جونا لهرر با ابتکاری ، علوم اعصاب ، ورزش ، جنگ ، روانشناسی و سیاست را به قصه ای جذاب از تصمیم گیری انسان تبدیل می کند. در این روند ، او ما را بسیار عاقل تر می کند.
Predictably Irrational

قسمت هایی از کتاب تصمیم گیری (لذت متن)