کتاب مقدمه ای بر گرافیک دیزاین

Introduction to Graphic Design
کد کتاب : 23495
شابک : ‫‭978-6005191813
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقدمه ای بر گرافیک دیزاین اثر فرشید مثقالی

فرشید مثقالی، تصویرگر و طراح گرافیک مشهور ایرانی است که با خلق آثار ارزشمند و تصویرگری برای داستان های معروفی همچون ماهی سیاه کوچولو، آرش کمانگیر و بسیاری از داستان های کودک و نوجوان موفق به کسب جوایز متعدد بین المللی شده است.

وی با تالیف کتب آموزشی در زمینه ی گرافیک، جز معدود افرادی است که حاصل سال ها تجربه ی خود در عرصه ی تصویرگری را به صورت اصولی تدوین کرده و در اختیار علاقمندان به این رشته قرار داده است.

در همین زمینه، سه گانه ای با نام های مقدمه ای بر گرافیک دیزاین، تایپوگرافی و تصویرسازی از وی به چاپ رسیده که به شرح کتاب نخست می پردازیم. مقدمه ای بر گرافیک دیزاین به بیان نگارنده با هدف افزایش اطلاعات عمومی افرادی که در این رشته مشغول به کارند و همچنین آموزش و تدریس دانشگاهی به رشته ی تحریر درآمده است. وی معتقد است که آموزش گرافیک پیش از این به صورت تجربی و تا حد زیادی سلیقه ای بوده است؛ در حالی که تعلیم دانشجویان نیازمند اصول مدون و مشخص شده ی نظری می باشد.

از ویژگی های مثبت این کتاب، تطبیق ملاحظات مطرح شده با نیازهای هنرجوی ایرانی در مقایسه با مطالب مطرح شده در نمونه های ترجمه شده ی مشابه است. نویسنده از منابع متعددی برای گردآوری مطالب استفاده کرده و اطلاعات و تجارب شخصی خود را به عنوان یکی از افراد موفق این رشته به آن افزوده است. کتاب با زبان ساده و به طور خلاصه به تبیین مرزهای حرفه ای این رشته می پردازد و نیاز های ابتدایی مخاطب برای آشنایی با این رشته را تا حد قابل قبولی پوشش می دهد.

کتاب مقدمه ای بر گرافیک دیزاین

فرشید مثقالی
فرشید مثقالی (زادهٔ ۱۳ تیر ۱۳۲۲ در اصفهان) تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، و برندهٔ ایرانی جایزهٔ هانس کریستین آندرسن است. آثار مطرحی چون «خروس زری، پیرهن پری» و «ماهی سیاه کوچولو» برای نخستین بار به قلم این هنرمند تصویرگری شده‌اند.فرشید مثقالی در ۱۳ تیرماه ۱۳۲۲ در شهر اصفهان به دنیا آمد. وی که دانش‌آموختهٔ رشتهٔ نقاشی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است فعالیت خود را با تصویرسازی برای مجلات مختلف آغاز کرد. آغاز کار حرفه‌ای فرشید مثقالی به هم...
دسته بندی های کتاب مقدمه ای بر گرافیک دیزاین
قسمت هایی از کتاب مقدمه ای بر گرافیک دیزاین (لذت متن)
درک تصویر سازی متناسب تصویرسازی که از عوامل جذاب در ارتباط تصویری است. توان تصویرسازی در خلاص کردن و فشرده کردن اطلاعات و پیام بسیار زیاد است. بیشترین استفاده تصویرسازی در نشریات و مطبوعات است .همچنین در طراحی پوستر و یا در بعضی از انواع تبلیغات نیز از تصویرسازی استفاده شود. برای توضیح و یا همراهی با هر معنا و پیامی اگر از تصویرسازی استفاده می شد باید دید چه نوع تصویرسازی مناسب است؟ کدام یک از انواع تصویرسازی های رئال ،سورئال، طنزآمیز ،یا انتزاعی می توانند بیان تصویری مناسب تری برای متن و یا معنای مورد نظر باشد. درک عکس متناسب عکاسی به دلیل شبیه سازی بسیار نزدیک به واقعیت می تواند یک وسیله بسیار مناسب تصویب برای کمک به بیان بسیاری از معانی و اطلاعات برای قشر وسیعی از مخاطبان باشد. جزوه اطلاعات در عکس برای ارتباط سریع با مخاطب ابزار مناسبی است. ولی باید دید از چه نوع عکسی، از چه زاویه ای، با چه نوع نوپردازی و چه محتوایی چقدر از نمای نزدیک و نمای دور می توان استفاده کرد. درک فرم و رنگ متناسب شکل و فرم توانایی کمک به القای معانی را دارند ولی باید دید چه رنگی چه بافتی چه فرمی و در چه اندازه می تواند به بیان مطلب در جهت ایجاد ارتباط کمک کند .