کتاب برگ ریزان

Fallen Leaves
کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا
کد کتاب : 23944
مترجم :
شابک : 978-6002535313
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برگریزان
Fallen Leaves
حرف آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا
  • 60,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: پرسش پرسش
    نویسنده:
کد کتاب : 85285
مترجم :
شابک : 978-76002650788
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب برگ ریزان اثر ویل دورانت

این اثر توسط وال استریت ژورنال به عنوان کتابی "افشاگرانه" مورد ستایش قرار گرفت ، آخرین و شخصی ترین اثر ویل دورانت ، نویسنده و مورخ برنده جایزه پولیتزر است که سی و دو سال پس از مرگ وی کشف شده است.

این کتاب اوج و ناشی از بلوغ شصت سال تحقیق ویل دورانت در مورد فلاسفه ، ادیان ، هنرها ، علوم و تمدن ها از سراسر جهان است. « برگ ریزان» حکمت تقطیر شده یکی از بزرگترین ذهن های جهان است ، مردی با استعدادی فراوان در ارائه بینش تاریخی. و این پژوهش حاضر آخرین اثر اوست.

دورانت در بیست و دو فصل کوتاه به همه چیز از جوانی و پیری گرفته تا دین ، اخلاق ، جنسیت ، جنگ ، سیاست و هنر پرداخته است. «برگ ریزان» "مجموعه ای از نظرات قابل تأمل است" (هفته نامه ناشران) ، نثری زیبا ، بینش عمیق و نتایج آشکار دورانت درباره مشکلات چند ساله و بزرگترین شادی هایی که به عنوان یک گونه با آن روبرو هستیم. در صدای منحصر به فرد دورانت ، در اینجا یک پیام بصیر برای همه کسانی است که در زندگی خود به دنبال معنا رفته اند یا توصیه های یک دوست فرهیخته را هنگام سفر در زندگی دنبال می کنند، وجود دارد.

کتاب برگ ریزان

ویل دورانت
ویلیام جیمز دورانت، فیلسوف، تاریخنگار و نویسندهٔ آمریکایی بود.مهم ترین اثر او تاریخ تمدن، مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که با همکاری آریل دورانت، همسرش نوشته است. وی در این کتاب توانسته است با استفاده از آثار مورخان دیگر (از هرودوت تا آرنولد توین بی)، که از ابتدای تاریخ مکتوب بشر تا کنون زیسته اند، مکتب نوینی از تاریخ نگاری را به وجود آورد.برخلاف دیگر تاریخ نگاران، که تنها تمرکزشان بر روی وقایع تاریخی و سیر تمدن بشری بود، وی در اثر خود به عوامل تمدن ساز در طول تاریخ نیز توجه می کند. در این باره نق...
نکوداشت های کتاب برگ ریزان
Short but persuasive commentaries on a diversity of topics from a respected scholar of humanity.
تفسیرهای کوتاه اما قانع کننده درباره تنوع موضوعات از یک محقق محترم بشریت.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

"The book serves as a distillation of wisdom from a distinguished scholar, rendered in elegant prose."
"این کتاب به عنوان تقطیر حکمت از دانشمند برجسته ای است که در نثر زیبایی ارائه شده است."
New Criterion

Some of his musings are provocative, even outrageous…this is a work that demands we think, and it is a worthy conclusion to a long and distinguished career
برخی از توصیه های وی تحریک آمیز ، حتی خشن است ... این کاری است که ما انتظارش را داشتیم ، و نتیجه ای شایسته برای یک حرفه طولانی و برجسته است
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب برگ ریزان (لذت متن)
عمه ی بزرگم در سه سالگی قاطعانه با پاره کردن نوارهایی که برای کوچک نگه داشتن پاهایش به طور سنتی به آن بسته شده بود، اعتراض خود را اعلام کرد. او در ۱۸۸۶ هنگام سلطنت سلسله ی « چینگ » ( ۱۶) در شهر بندری شانگهای به دنیا آمد، زمانی که کشور چین تحت فرمانروایی امپراتور خردسال، کونگ سو ( ۱۷) - که در شهر ممنوعه در شمال کشور زندگی می کرد - قرار داشت. او هشت سال از پدربزرگم، که اسمش یه یه ( ۱۸) بود، کوچک تر بود و در آن زمان که کوچک ترین عضو و فرزند عزیزدردانه و لوس و ننر خانواده محسوب می شد، عاقبت با لجبازی و نخوردن غذا و ننوشیدن مایعات، حرف خود را به کرسی نشاند و به قول خودش پاهایش را از بند رها کرد. شهر شانگهای در اواخر قرن نوزدهم به هیچ یک از شهرهای دیگر کشور چین شباهت نداشت و یکی از پنج بندر کشور چین بود که براساس معاهدات منعقدشده با کشور بریتانیا پس از آغاز اولین جنگ افیونی در ۱۹۴۲ به روی انگلیسی ها باز شده بود و به تدریج چنان رشد و توسعه ای یافت که به یک قدرت عظیم ارتباطی میان چین و سایر نقاط دنیا تبدیل شد و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی اش که در طول هفده مایلی در کناره ی رودخانه ی بزرگ یانگ تسه ( ۱۹) بنا شده بود و به لحاظ نظامی و استراتژیک از اهمیت بسیاری برخوردار بود، از طریق قایق به راحتی با شهرستان های داخل کشور ارتباط داشت و از طرف دیگر از سمت شرق نیز با اقیانوس آرام فقط پنجاه مایل فاصله داشت.

بعضی از عمارت های مجلل و اعیانی، که قبلا محل سکونت نمایندگان سیاسی دولت ها بوده و از مکان های پرجاذبه ی تجاری محسوب می شدند، اکنون نیز دارای نشانه هایی از جلال و شکوه معماری عصر ادوارد هفتم را دارند و مانند خانه های اعیانی کنار رودخانه ی تایمز ( ۲۰) و منطقه ی هنلی ( ۲۱) انگستان هستند و از زیبایی های شگفت انگیز و شیوه ی گل کاری های قشنگ باغچه هایی که پیرامون ویلاهای دره ی لوار ( ۲۲) در کشور فرانسه دیده می شوند، برخوردارند. به طور کلی اعطای امتیازات به بیگانگان در زمینه های مختلف بدین معنا بود که خارجیان در کشور چین از حق مصونیت در کشور میزبان ( کاپیتولاسیون ) برخوردار بودند و کلیه ی شهروندان، اعم از چینی یا بیگانه، مجبور به اطاعت از قوانین کشور چین نبودند و بیگانگان حق تاسیس ادارات، شهرداری، نیروی پلیس و پایگاه های نظامی را داشتند. حق بهره برداری از چنین امتیازات ویژه ای باعث شده بود که شهرک هایی مستقل در داخل یک شهر ایجاد شوند و جزایر کوچکی، که در قلمرو کشور چین بود و در کنار سواحل آن قرار داشتند، تحت استعمار بیگانگان درآیند. در آن هنگام چین دارای قانون اساسی مدونی نبود و حکمرانان ایالتی در مقام مجریان قانون از سوی امپراتور منصوب می شدند و شهروندان چینی نیز به طور سنتی به این صاحب منصبان ارشد به صورت خدایانی کوچک نگاه می کردند و اوامرشان را اطاعت می کردند. تقریبا برای مدت صد سال بین سال های ۱۸۴۲ تا ۱۹۴۱ بیگانگان در سراسر کشور چین افراد برتری محسوب می شدند و خواسته هایشان حتی از دستورات حکمرانان داخلی تاثیرگذارتر بود و اشغالگران غربی و سفیدپوست بیش از حد مورد احترام و تکریم بودند و اکثر شهروندان چینی نسبت به آنان احساس ترسی آمیخته با احترام داشتند.