کتاب کار کار انگلیسی هاست

The English Job
(چرا ایران به ما بی اعتماد است؟)
کد کتاب : 23992
مترجم :
شابک : 978-6002535405
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

همیشه پای انگلیس در میان است
The English Job
سیر تاریخی روابط ایران و بریتانیا از شاه اسماعیل اول تا پسابرجام
کد کتاب : 23996
مترجم :
شابک : 978-6004613682
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

کار، کار انگلیسی هاست!
The English Job
(درک بی اعتمادی ایران نسبت به انگلیس)
  • 15 % تخفیف
    320,000 | 272,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 17402
مترجم :
شابک : 978-6226513944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 389
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

کار،کار انگلیسی هاست!
The English Job
(شناخت ایران و دلیل بی اعتمادی به بریتانیا)
کد کتاب : 81272
مترجم :
شابک : 978-6226388214
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب کار، کار انگلیسی هاست! اثر جک استراو

در میان دیپلمات های انگلیسی یک شوخی نیش دار وجود دارد که می گوید ایران تنها کشوری در جهان است که هنوز هم انگلستان را به عنوان یک ابرقدرت می شناسد. اما برای بسیاری از ایرانی ها این اصلا شوخی نیست. از سطح این جمله به عمق آن بروید تا ایرانیان از نظر سیاسی به شما یادآوری می کنند که این انگلیس در کنار آمریکا بود که نخست وزیر منتخب دموکراتیک ایران ، محمد مصدق را برکنار کرد. کودتا علیه مصدق ممکن است در سال 1953 اتفاق افتاده باشد ، اما برای ایرانیان انگار همین دیروزبوده است.
در حالی که در انگلستان به تعریف آنچه که نزدیک به هشتاد سال پیش در آغاز جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده است ادامه می دهد ، ایرانیان مدرن خود را با تجربه ی خونینی از جنگ ایران عراق در سال های 1980- 1988 ، جایی که کشور تنها مانده بود، تعریف می کنند. این درگیری عملی متجاوزانه از سوی صدام حسین ، رهبر عراق بود. بقیه ی جهان یعنی فرانسه ، اتحاد جماهیر شوروی ، و پس از آن ها ایالات متحده و انگلستان همه برای حمایت از عراق درگیر شدند ، عربستان سعودی و سایر کشورهای حاشیه ی خلیج فارس صدام را به رسمیت شناختند. این تجربه بود که به تعریف دیدگاه ایران نسبت به جهان و نگرش آن نسبت به رقبای محلی اش برای قدرت و سایر نقاط دیگر کمک کرده است.
"کار، کار انگلیسی هاست!" به قلم "جک استراو" به دنبال روشن ساختن روابط دشوار انگلیس با ایران است و با این کار درک بهتری از این کشور خارق العاده را برای هرکسی که علاقه مند به ایران است فراهم می کند.

کتاب کار، کار انگلیسی هاست!

جک استراو
جان ویتاکر "جک" استراو (به انگلیسی: John Whitaker "Jack" Straw) متولد ۳ اوت ۱۹۴۶ یک سیاست‌مدار انگلیسی است که در طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، سمت وزارت امورخارجه بریتانیا را برعهده داشت. وی ریاست هیئت اروپایی را در کنار دومینیک دو ویلپن و یوشکا فیشر، در جریان نشست مشترک وزیران خارجه اروپایی و هیئت ایرانی که در تهران، سعدآباد برگزار شد، بر عهده داشت.جک استراو در اسکس از جون سیلویا و والتر آرتور ویتاکر استراو به دنیا آمد. پدر او نمایندگی بیمه داشت. او در اسکس تحت نظارت مادرش بزرگ شد بعد ا...
دسته بندی های کتاب کار، کار انگلیسی هاست!
قسمت هایی از کتاب کار، کار انگلیسی هاست! (لذت متن)
یک دهه قبل از جنگ جهانی اول، با انقلاب مشروطه امیدهایی زنده شد که توسط شاه همگی به باد رفتند. چون «اراذل» خواهان بازیافت قدرت استبدادی بودند که از دست داده بودند. آن دوران در مقایسه با دوران فاجعه باری که ایران در زمان جنگ تجربه کرد نسبتا دوران بهتری بود و البته بیشترین تقصیر هم متوجه بریتانیا بود. ایران رسما در جنگ بی طرف بود اما این به این معنی نبود که بتواند از آن به دور باشد. نبود نیروی دفاعی بزرگ با تسلیحات خوب که بتواند در مقابل متجاوز از خود دفاع کند، ایران را به منطقۀ جنگی تبدیل کرد. عثمانی ها مشغول جنگ با روسیه بودند. نیروهای روس با عبور از مشهد وارد ایران شدند و حتی بعد از قم و همدان به نزدیک تهران هم رسیدند. تعداد زیادی از نیروهای ارتش انگلیس (که اکثرا نیروهای هندی بودند) برای اشغال جنوب و جنوب غرب و محافظت از حوزه های نفت خام انگلیس و پالایشگاه آن عازم منطقه شدند. علاوه بر این ها بریتانیا، نیروی تپانچه داران جنوب فارس را هم تشکیل داد. نیرویی پانزدههزار نفره از قبایل حامی انگلیس که تحت فرماندهی افسران انگلیسی تشکیل شده بود.