کتاب تمشک

Raspberries
مجموعه داستان کوتاه
کد کتاب : 2527
مترجم :
شابک : 9789642280131
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 565
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1890
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تمشک اثر لئو تولستوی

«لئو تولستوی» نویسنده مشهور روسی که در درجه اول رمان و داستان کوتاه می نوشت. در طول زندگی خویش، او نمایشنامه و مقاله هم نوشته است. دو اثر مشهور وی ، رمان های جنگ و صلح و آنا کارنینا ، به عنوان دو رمان بزرگ در تمام دوران ها و قله داستان های رئالیستی شناخته شده اند. بسیاری تولستوی را یکی از بزرگترین داستان نویسان جهان می دانند. تولستوی به خاطر شخصیت پیچیده و متناقض و دیدگاههای شدید اخلاقی و زاهدانه ای که پس از بحران اخلاقی و بیداری معنوی در دهه 1870 اتخاذ کرد ، مشهور است و پس از آن به عنوان یک متفکر اخلاق و اصلاح کننده اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
در اینجا ما در کتاب «تمشک» با مجموعه ای از داستان های این نویسنده بلند آوازه رو به رو خواهیم شد. سعی شده است در این مجموعه دسته ای از داستان های کوتاه او گرداوری و ترجمه شود. برای آنان که طرفدار تولستوی و ادبیات واقع گرای روس هستند این کتاب مجالی لذت بخش و غنیمتی با ارزش است که به واسطه آن می توانند به مجموعه ای از نوشته های نگارنده مقاله هنر چیست، دست یابند. این مجموعه توسط علیرضا جباری به فارسی برگرداند ه شده و نشر افکار آنرا به چاپ رسانده است.
در سطر به سطر داستان های این کتاب می توانید عشق، الاهیات، روابط انسانی و حوادث روزمره روسیه قرن نوزدهم را پیدا کنید.

کتاب تمشک

لئو تولستوی
لف نیکلایویچ تولستوی، زاده ی 9 سپتامبر 1828 و درگذشته ی 20 نوامبر 1910، فعال سیاسی-اجتماعی و نویسنده ی روس بود.لئو در خانواده ای اشرافی و با پیشینه ی بسیار قدیمی در یاسنایا پالیانا (در 160 کیلومتری جنوب مسکو) زاده شد. مادرش را در دو سالگی و پدرش را در نه سالگی از دست داد و پس از آن تحت سرپرستی عمه اش تاتیانا قرار گرفت. او در سال 1844 در رشته ی زبان های شرقی در دانشگاه قازان نام نویسی کرد، ولی پس از سه سال، در تاریخ 1846 تغییر رشته داد و خود را به دانشکده ی حقوق منتقل کرد تا با کسب دانش وکالت ...