کتاب نامه های تولستوی

Tolstoi's letters
کد کتاب : 2534
مترجم :
شابک : 9789646799097
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1890
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های تولستوی اثر لئو تولستوی

بسیاری از سخنوران در سراسر جهان تولستوی را یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ می دانند و نوشته های او، علی الخصوص جنگ و صلح را، مهم ترین اثر داستان نویسی در چند قرن گذشته به حساب می آورند. اگرچه کشور روسیه مهد داستان نویسان بزرگ و قدری بوده، اما تعداد کمی از نویسندگان در تاریخ ادبیات جهان یافت می شوند که آوازه ی آن ها این چنین در کیهان پیچیده باشد.
با این حال، پیچیدگی های شخصیتی و جزییات زندگی طولانی او، که بسیاری از دانشگاهیان و پژوهشگران سعی در تجزیه و تحلیل آن داشته اند، ممکن است برای طرفداران او به اندازه ی آثار این نویسنده بزرگ اهمیت داشته باشد. کتاب های متعددی در این زمینه منتشر شده است، اما "نامه های تولستوی"، بدون شک می تواند نحوه ی بیان ایده ها، احساسات و ظرافت های شخصیتی نویسنده را شرح دهد و بهتر توضیح دهد؛ خصوصا نوشته هایی این چنینی از نویسنده ای نظیر او، که تعداد کمی از نویسندگان می توانند از نظر تنوع، تعدد و پرداختن به مسائل مختلف، در عصر خود با او رقابت داشته باشند.
"نامه های تولستوی" به خانواده ، دوستان و دیگران که احساسات ، ایده ها و دیدگاه های او را منتقل می کند، در این مجموعه ی سیصد و بیست و چهار صفحه ای گنجانده شده است. آنچه از این نامه ها مشخص است این است که تولستوی رویدادهای سیاسی آن زمان را در آن ها بازتاب نمی دهد. همین امر سبب شده برخی از صاحب نظران، دورانی را که "نامه های تولستوی" در آن به نگارش درآمده، "دوره بحران" یا "انقلاب فکری" وی نام بنهند.

کتاب نامه های تولستوی

لئو تولستوی
لف نیکلایویچ تولستوی، زاده ی 9 سپتامبر 1828 و درگذشته ی 20 نوامبر 1910، فعال سیاسی-اجتماعی و نویسنده ی روس بود.لئو در خانواده ای اشرافی و با پیشینه ی بسیار قدیمی در یاسنایا پالیانا (در 160 کیلومتری جنوب مسکو) زاده شد. مادرش را در دو سالگی و پدرش را در نه سالگی از دست داد و پس از آن تحت سرپرستی عمه اش تاتیانا قرار گرفت. او در سال 1844 در رشته ی زبان های شرقی در دانشگاه قازان نام نویسی کرد، ولی پس از سه سال، در تاریخ 1846 تغییر رشته داد و خود را به دانشکده ی حقوق منتقل کرد تا با کسب دانش وکالت ...
دسته بندی های کتاب نامه های تولستوی
نکوداشت های کتاب نامه های تولستوی
Both scholarly and easy to read . . . exceptionally rewarding.
هم پژوهشی و هم خواندنی. به طرزی استثنایی خشنودکننده.
Guardian Guardian

A possession for ever.
ثروتی برای همیشه.
Times Times

قسمت هایی از کتاب نامه های تولستوی (لذت متن)
تولستوی در پرتو این ازدواج آرامش جسم و روان هر دو را به دست می آورد . زنش هر بار که امکان پذیر گردد باردار می شود و سیزده فرزند برای وی به دنیا می آورد که این امر نشان می دهد تولستوی تمام نیروی شهوانی خویش را از جهان خارج منفک ساخته و به خانواده خودش متمرکز ساخته بود . چند ماه پس از ازدواج به الکساندرا چنین می نگارد : « هرگز در عمر خود قوای ذهنی و عقلانی خویش را تا این اندازه مستعد برای کار احساس نکرده ام و نثر نگارش داستان -منظور جنگ و صلح- را آغاز کرده ام که تمام اوقات مرا به خود مشغول داشته است .» طی همان نامه خاطر نشان می کند عقیده اش در مورد توده و جامعه به کلی تغییر کرده است: «البته هنوز هم به مردم علاقه دارم ولی در شگفتم چگونه آن همه محبت به آنان داشتم ؟ اکنون تنها یک شوهر و پدر خانواده نیکبختی هستم که آرزو دارد وضع به همین منوال ادامه یابد.»