کتاب هیتی عروسک یکصد ساله

Hitty, Her First Hundred Years
کد کتاب : 27131
مترجم :
شابک : 978-6001037627
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1929
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده ی مدال نیوبری سال 1930

معرفی کتاب هیتی عروسک یکصد ساله اثر راشل فیلد

هیتی، عروسکی که بیش از صد سال عمر دارد، از آرامش فروشگاه عتیقه فروشی استفاده می کند تا ماجراهای زندگی اش را روایت کند. او در این داستان برای ما از سفرهای دریایی اش، از شکار نهنگ، غرق شدن و نجات یافتن، برخورد با قبایل وحشی، سفر به هند و اروپا، از خانواده ها و فرهنگ های گوناگون و از خردسالان و بزرگ سالان و سال خوردگان حرف می زند. با او همراه شوید تا از ماجراهای گردشی صدساله در دور دنیا باخبر شوید؛ با آدم های مختلف آشنا شوید؛ فرهنگ های متفاوت را ببینید؛ و از ماجراجویی لذت ببرید... .

هیتی در نقش یک روای، از خاطرات خود و آن چه بر او گذشته است داستانی جذاب می سازد و رویدادهای این داستان را چنان با احساسات خود پیوند می دهد که گاه خواننده فراموش می کند که راوی داستان یک عروسک است.

کتاب «هیتی عروسک یک صد ساله» رمانی است خوش خوان و سرگرم کننده و گزینه است مناسب برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان در روزهای گرم و بلند تابستانی. نثر کتاب ساده و روان است و داستان به صورت خطی و عاری از هرگونه پیچیدگی پیش می رود.

کتاب هیتی عروسک یکصد ساله

راشل فیلد
راشل لیمن فیلد (۱۹۴۲-۱۸۹۴) رمان‌نویس، شاعر و نویسنده‌ کودک و نوجوان آمریکایی، در نیویورک به دنیا آمده است. برجسته‌ترین اثر راشل فیلد کتاب «هیتی عروسک یک‌صد ساله» است که جایزه‌ نیوبری را برای او به ارمغان آورده است. راشل فیلد برای آثار دیگرش یک‌بار برنده‌ جایزه‌ ملی کتاب و یک‌بار نیز جزو نویسندگان تقدیرشده‌ فهرست نیوبری معرفی شده است. هم‌چنین دو کتاب او در فهرست برندگان جایزه لوئیس کارول قرار دارند.
قسمت هایی از کتاب هیتی عروسک یکصد ساله (لذت متن)
شاید، من هم مثل کودکی که در پیاده رو بود، به هوا پرواز کنم. چرا که نه، چون دنیا همیشه تجربه های جدیدی را برای ما فراهم می کند و من هرگز به اندازه ی حالا سرزنده و آماده نبوده ام. به هرحال، مگر صد سال برای چوب زبان گنجشک کوهستانی سرد و گرم چشیده ای مثل من مدتی طولانی است؟

و چه صبحی بود! من هرگز قرمزی درختان افرای مردابی را که کنار هر آبگیر و مرداب دیدیم، درخشش زرد درختان غان و نارون، و قرمزی آتشین یاسمن هایی که حصارها را طوری جلوه می دادند که گویی آتش گرفته بودند و می سوختند، فراموش نخواهم کرد. تمام طول مسیر تا پورتلند پوشیده از گل های رویینه و مینا بود.