کتاب جهان مکتوب

The Written World
(چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد؟)
کد کتاب : 28401
مترجم :
شابک : 978-6226863223
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 506
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جهان مکتوب اثر مارتین پوکنر

در این کتاب پیشگامانه ، مارتین پوکنر ما را به سفری چشمگیر در زمان و سراسر جهان هدایت می کند تا نشان دهد که چگونه داستان ها و ادبیات دنیایی را که ما امروزه داریم خلق کرده اند. او از طریق شانزده متن بنیادی که از بیش از چهار هزار سال ادبیات جهان انتخاب شده اند ، به ما نشان می دهد که چگونه نوشتن از ظهور و سقوط امپراتوری ها و ملت ها ، جرقه ایده های فلسفی و سیاسی و تولد اعتقادات مذهبی الهام گرفته است.
ما با موراساکی ملاقات می کنیم ، بانویی از قرن یازدهم ژاپن که اولین رمان را با عنوان "داستان گنجی" نوشت و ماجراهای میگوئل دو سروانتس را هنگام جنگ با دزدان دریایی ، چه در دریانوردی و چه در ادبیات ، دنبال می کنیم. ما شاهد هستیم که گوته ادبیات جهان را در سیسیل کشف می کند ، و افزایش نفوذ مانیفست کمونیست را دنبال می کنیم. پوکنر ما را به تروا ، پرگاموم و چین می برد ، با برندگان نوبل ، درک والکات در دریای کارائیب و اورهان پاموک در استانبول صحبت می کند و ما را با کلمات سازان حماسه شفاهی سونجاتا در غرب آفریقا آشنا می کند. این روایت جذاب همچنین اختراعات - فناوری های نوشتن ، چاپخانه ، خود کتاب - را نیز که مردم ، تجارت و تاریخ را شکل داده است به صورت زمانی بررسی می کند. پوکنر در کتاب جهان مکتوب، کتابی که که الین اسکاری آن را "منحصر به فرد و طلسم کننده" توصیف کرده و تحسینش کرده است ، نشان می دهد که چگونه ادبیات، سیاره ی ما را به جهانی مکتوب تبدیل کرده است.

کتاب جهان مکتوب

مارتین پوکنر
مارتین پوکنر منتقد و فیلسوف ادبی است. وی قبل از دریافت دکتری در دانشگاه کنستانز، دانشگاه بولونیا و دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا تحصیل کرد. در دانشگاه هاروارد تا سال 2009 وی کرسی استادی H. Gordon Garbedian را در دانشگاه کلمبیا برگزار میکرد، وی همچنین به عنوان همكار دکتری تئاتر مشغول به كار بود. برنامه او هم اکنون رئیس دانشگاه بایون و آنیتا وین صندوق درام و ادبیات انگلیسی و تطبیقی را در دانشگاه هاروارد دارد. وی مدیر موسس دانشکده تئاتر و تحقیقات تئاتر ملون در دانشگاه هاروارد است.
نکوداشت های کتاب جهان مکتوب
It’s with exhilaration . . . that one hails Martin Puchner’s book, which asserts not merely the importance of literature but its all-importance.
کتابی پر نشاط... کسی که از کتاب پوکنر استقبال می کند نه تنها اهمیت ادبیات را تایید می کند بلکه بر مهم ترین بود آن صحه می گذارد.
The New York Times Book Review

Puchner has a keen eye for the ironies of history
پوکنر چشمانی تیزبین برای آیرونی (کنایه) های تاریخ دارد.
(The Sunday Times (U.K

Well worth a read, to find out how come we read.
کتابی که ارزش خواندن دارد تا بفهمیم چه شد که خواندیم.
Margaret Atwood

قسمت هایی از کتاب جهان مکتوب (لذت متن)
شعر گفتن جزو وظایفی نبود که این سه نفر در تمرینات فضانوردی خود برای انجامش آماده شده باشند و هیچ مهارت خاصی هم در آن نداشتند. آنها در فرایند سخت گیرانه گزینش ناسا برای این سفر انتخاب شده بودند، زیرا بهترین خلبانان جنگنده بودند و تا حدی هم از علوم موشکی سردرمی آوردند. آندرس در آکادمی نیروی دریایی تحصیل کرده و بعد به نیروی هوایی پیوسته بود و در آنجا در مقام خلبان هواپیماهای رهگیریگان پدافند هوایی در کالیفرنیا و ایسلند خدمت کرده بود. اما حالا باید واژه ها، آن هم واژه های درست، را پیدا می کرد .

او دست روی «طلوع و غروب قمری» گذاشت و گفت: «این پدیده ها به طور مشخص طبیعت سرد محیط را نمایش می دهند. و سایه های بلند به راستی از وجود برجستگی هایی خبر می دهند که در اینجا وجود دارند، برجستگی هایی که خود گواه طبیعت خشن این محیط هستند، و دشوار می توان آن را در چنین سطح روشنی که اکنون بر فراز آنیم مشاهده کرد.» آندرس در حال ترسیم کردن تصویری سرد از نور روشنی بود که با سطح سخت ماه برخورد می کرد و سایه هایی مشخص را به وجود می آورد . شاید سابقه او به عنوان خلبان هواپیمای رهگیر به این توصیف ها کمک کرده بود. او داشت طبق سنت بزرگ شاعران تصویرگرای آمریکایی شعر می گفت که البته برای چیزی سرد و روشن همچون ماه کاملا مناسب بود.