کتاب کیمیای کیمیاگر

Kimia-ye Kimiagar
نگاهی به نمادها در آثار پائولو کوئیلو
کد کتاب : 28526
شابک : 978-6001183553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کیمیای کیمیاگر اثر دل آرا قهرمان

"کیمیای کیمیاگر" که "نگاهی به نمادها" در آثار "پائولو کوئیلو" است، کتابی است نوشته ی "دل آرا قهرمان" که برخی از پرتکرار ترین نمادها را در نوشتار این نویسنده ی برزیلی، علی الخصوص رمان مشهور او، "کیمیاگر" مورد بررسی قرار داده است. "دل آرا قهرمان" که خود پیش از این اقدام به ترجمه ی کتاب "کیمیاگر" از "پائولو کوئیلو" نموده بود، با اشرافی که بر این اثر تحسین شده پیدا کرد، تصمیم گرفت تا وجوه نمادین و عناصر به خصوصی را که "پائولو کوئیلو" بر آنان تاکید داشت، به طور مجزا در کتاب "کیمیای کیمیاگر" به خوانندگان معرفی کند.
"دل آرا قهرمان" کتاب "کیمیای کیمیاگر" را در چهار بخش تدوین نموده که بخش نخست آن شامل مقدمه، دلایل موفقیت نویسنده، پیش درآمد و خلاصه ای از داستان اصلی "کیمیاگر" است. بخش دوم که بدنه اصلی کتاب است، نمادهای سیر و سلوک در کتاب "کیمیاگر" را بررسی می کند و مطالبی را پیرامون کلیسا، سفر، ماه، آب، میش ها، کودک، نرگس و پیرمرد ارائه می دارد. بخش سوم کتاب "کیمیای کیمیاگر" از افسانه ی شخصی، مقاومت فاتح، عشق، رویا و مکتوب یا سرنوشت سخن می گوید و در بخش چهارم کتاب سه پیوست به خوانندگان عرضه شده است. پیوست نخست داستان به روایت هزار و یک شب، پیوست شماره ی دو درباره ی شخصی که خواب دید و پیوست شماره ی سه درباره ی دو شخص است که خوابی دیدند.
"دل آرا قهرمان" در این اثر به دنبال یافتن جواب برای سوالاتی است نظیر اینکه نوشته های "پائولو کوئیلو" چه احتیاجاتی را پاسخگو بوده اند؟ چه چیز توجه مخاطبین را به این آثار جلب کرده و کدام بخش از ذهن افراد تحت تاثیر نوشته های او قرار می گیرد.

کتاب کیمیای کیمیاگر

دل آرا قهرمان
دل آرا قهرمان، 11 فروردین ماه 1324 در تهران به دنیا آمد. سال 1342، پس از اخذ مدرک دیپلم از مشهد، عازم کشور سوئیس شد و در سال 1346 به دریافت درجه لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه لوزان نایل آمد.امتحانات دوره دکترا را در رشته حقوق سیاسی گذراند و پس از هشت سال به ایران بازگشت و به کار فرهنگی، خصوصا ترجمه روی آورد و نویسندگانی چون کارلوس کاستاندا و پائولو کوئیلو را برای نخستین بار به هموطنان خود معرفی کرد.از ترجمه های وی می توان به «سفر به دیگر سو» اثر کارلوس کاستاندا و «کیمیاگر»، «سفر به دشت ستارگان...
دسته بندی های کتاب کیمیای کیمیاگر
قسمت هایی از کتاب کیمیای کیمیاگر (لذت متن)
سفر عنصر مرکزی اکثر آثار پائولو کوئیلوست. کتاب کیمیاگر روایت سفر جوانی تنهاست پس از سال ها شبانی که در آن «سفر» خود هدف سفر است، به سفری دیگر می رود تا گنجینه ی پنهانش را بیابد و در مسیر سفر، فقر و خطر و تلاش را تجربه می کند. پس از آموختن زبانی جدید و شناخت مردمان و دیاری نو و مجهز به صفاتی نو، او به سفر سوم قیام می کند. طی این سفر سوم او استادی می یابد، عشقی می یابد، حلاوت زندگی و ترس از مرگ را می آزماید و پس از انس گرفتن به مکانی جدید و داشتن ثروت و محبوبیت در نزد معشوقه دوباره سفر به سراغ او می آید. در سفر چهارم او ناچار است هر آنچه را تاکنون به دست آورده رها کند و بی هیچ تضمینی برای به دست آوردن مجدد آن ها یا به دست آوردن گنجینه ای که در پی آن است، قدم در راه بگذارد. اینجاست که «استاد» او «کیمیاگر» وی را تا آخرین مرحله ی سفر همراهی می کند و درس هایی ارزشمند در طی این طریق به او می آموزد. اما بازپسین مرحله ی این سفر، یا به عبارتی «سفر پنجم» باید به تنهایی طی شود. تنهای تنها و در اینجاست که داستان سفر سانتیاگوی چوپان به تمثیل عمیق ترین اسطوره های عرفانی شرقی و جدیدترین اسطوره های روانشناسی اعماق کارل گوستاویونگ می پیوندد. منظور از همه ی این سفرها شناخت خویشتن است و شناخت خداوند به عنوان هدفی برتر همواره دلیل حرکت و علت غایی طریقت به شما می رود.