کتاب خواب و دیگر هیچ

Only to Sleep: A Philip Marlowe Novel
کد کتاب : 28623
مترجم :
شابک : 978-6226202633
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه ادگار سال 2019

نامزد جایزه استانچ سال 2019

از کتاب های برگزیده نیویورک تایمز

معرفی کتاب خواب و دیگر هیچ اثر لورنس آزبرن

کتاب «خواب و دیگر هیچ» رمانی نوشته ی «لورنس آزبرن» است که نخستین بار در سال 2018 انتشار یافت. داستان در سال 1988 و در ایالت «باخا کالیفرنیا» در مکزیک می گذرد. «فیلیپ مارلو»—که حالا 72 ساله است—دوران بازنشستگی را با نوشیدنی و ورق بازی در هتل «لا فوندا» می گذراند. همه چیز عادی است تا این که «مارلو» دو مردی را ملاقات می کند که پیگیری پرونده ای مخاطره آمیز را به او پیشنهاد می کنند. این آخرین ماجراجویی «مارلو» است. مأموریت او، تحقیق درباره ی مرگ «دونالد زین» است؛ کسی که در دریا غرق شد و ثروت چشمگیری را برای همسر جوانش به جا گذاشت. اما آیا این تمام ماجرا است؟

کتاب خواب و دیگر هیچ

لورنس آزبرن
لورنس آزبرن متولد سال 1958 ، یک رمان نویس انگلیسی است که هم اکنون در بانکوک ساکن است. آزبرن در کالج فیتزویلیام کمبریج و در هاروارد تحصیل کرد و از آن زمان زندگی عشایری را شروع کرد و سالها در لهستان ، فرانسه ، ایتالیا ، مراکش ، ایالات متحده ، مکزیک ، تایلند و استانبول زندگی کرد.
نکوداشت های کتاب خواب و دیگر هیچ
As much a meditation on aging and memory as it is a crime thriller.
این اثر به میزانی که یک تریلر جنایی است، تأملی درباره ی سالخوردگی و خاطرات نیز هست.
Los Angeles Times Los Angeles Times

It hangs with you like a scar.
این اثر مانند جای زخم، با شما همراه می ماند.
NPR NPR

A fresh perspective on one of the classic hard-boiled detective.
نگاهی نو به یکی از کارآگاهان «هارد-بویلد» کلاسیک.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب خواب و دیگر هیچ (لذت متن)
کمی پایین تر از پایگاه های اسپانیایی قدیمی و در چند مایلی شمال «اینسینادا» در «باخا» خانه ای دارم که آن را در سال 1986 از «لری دنیش» خریده ام. در آنجا، در نقش کارآگاهی پیر یا شاید فردی که تاریخ انقضایش گذشته، در کنار خدمتکار میانسالم، «ماریا»، و سگ ولگردی زندگی می کنم که از میان زباله ها نجاتش داده ام.

ما کنار دریا هستیم؛ جایی که نهنگ ها هرگز نمی خوابند. این پایگاه های اسپانیایی به مدت چند دهه، محل تبعید «لری» شده بودند. او هم روی صخره ها و در نزدیکی هتل قدیمی «لا فوندا»، یک ویلای اسپانیایی ساخت. بین کارکنان نیز شایع بود که نوشیدنی مارگاریتا را در خلال جشن های «ریتا هیورث»، در همین هتل درست کرده بودند.

در هر حال، اهمیتی ندارد که این خبر صحت داشته باشد یا نه، من سال ها «لا فوندا» را می شناختم که تنها هتل آن اطراف بود و در دهه ی پنجاه، وقتی که هنوز آن جا ناحیه ای زیبا بود و به انباری نامطلوب خیالات و سطل آشغالی از نقشه ها تبدیل نشده بود، در آن حوالی رانندگی می کردم؛ درست پیش از این که شرکت «سان کر» ساحل را با استراحتگاه های گلف پر کند.