کتاب مکالمات

The Conversations
(مصاحبه ی والتر مرچ و هنر تدوین فیلم)
کد کتاب : 28649
مترجم : مصطفی خرقه پوش
شابک : 978-9643628826
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مکالمات اثر مایکل اونداتیه

برای هر کسی که، به نوعی، درگیر کار سینماست، پذیرش این که کسی به تنهایی خالق یک اثر سینمایی باشد، کمی دشوار است. کار گروهی که برای ساخت یک فیلم تلاش می کنند، بسیار شبیه کار زنبورهای عسل در یک کندوست، یا برنامهٔ روزانه در کاخ لویی شانزدهم؛ یعنی هر فرد یا گروهی متصدی امر خاصی است و در واقع تخصص های گوناگون دست به دست داده اند تا فیلمی ساخته شود. گرچه سال هاست که مردم تنها کارگردان را صاحب اثر می شناسند و تمام مسئولیت ها را از فیلم نامه تا طرح، سبک و تنش های دراماتیک به او نسبت می دهند، اما در واقع هر فیلم با مشارکت و همفکری افرادی با تخصص های گوناگون ساخته می شود.
مایکل انداج در مجموعه مصاحبه هایش با والتر مرچ، تدوینگر و طراح صدای حرفه ای آمریکایی، تلاش کرده تا با تمرکز روی هنر فیلم سازی از نگاه یکی از تأثیرگذارترین عوامل ساخت فیلم، یعنی تدوینگر، حرفه ای را که به رغم پیچیدگی هایش ناشناخته مانده معرفی کند. اگرچه اهمیت تدوین و نقش تدوینگر برای حرفه ای های سینما روشن است، اما برای عموم مردم همچنان ناشناخته و مبهم باقی مانده است.

کتاب مکالمات

مایکل اونداتیه
مایکل اونداتیه، زاده ی 12 سپتامبر 1943، نویسنده ی کانادایی سریلانکایی تبار است که با رمان های بیمار انگلیسی و در پوست شیر به شهرت جهانی رسید. وی از نویسندگان مطرح جهان است و تاکنون در کارنامه-ی ادبی اش پنج رمان و یازده مجموعه شعر و سه گلچین ادبی به چاپ رسانده است. شبح آنیل، آخرین رمان اوست که پس از انتشار و فروشی بی سابقه، نشان شوالیه ی فرهنگ و ادب فرانسه را برای اونداتیه به ارمغان آورد. استقبال فراوانی که منتقدین از کتاب به عمل آوردند، نشان داد که اونداتیه از نویسندگان پیشرو در جهان است.