کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری (جلد سخت)

Fereydoon Moshiri
کد کتاب : 29102
شابک : 978-6003767669
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

گزیده اشعار فریدون مشیری
Fereydoon Moshiri
کد کتاب : 40859
شابک : 978-9646174320
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 319
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری (جلد سخت) اثر فریدون مشیری

"گزیده اشعار فریدون مشیری" اثری است که نزدیک به ششصد صفحه از اشعار این شاعر محبوب معاصر را در بردارد. این گزیده که به همت انتشارات نگاه به چاپ رسیده، آثار شاعری را شامل می شود که سرودن را از سال های پر شر و شور نوجوانی آغاز کرد. وی در کنار هم قطارانی نظیر مهدی اخوان ثالث و نادر نادرپور از جمله شاعرانی بود که به شعر قدیم تسلط و احاطه داشت و با مطالعه ی آثار شعرای نامدار کهن، همچون حافظ و سعدی و فردوسی، اشعار آنان را پشتوانه ی بحث و اندیشه پیرامون شعر جدید و نو قرار می داد.
"فریدون مشیری" علاوه بر شعر، علاقه و توجه ویژه ای به موسیقی داشت و همین امر تاثیر زیادی بر آهنگ اشعاری که می سرود، داشته است. زبان شعر او ساده و بی آلایش است و با گرمای منحصر به فرد خود، به خواننده حس همدلی و هم نوایی می دهد. وی سال ها به همین زبان ساده و صمیمی شعر سرود و حاصلش، آثاری خوش آهنگ و دلنواز بود که قلب خواننده را از گرمی و عشق سرشار می ساخت و او را با خود همراه می کرد.
مجموعه ی پیش رو تحت عنوان "گزیده اشعار فریدون مشیری"، دفاتر شعر وی را از سال های میانی دهه ی سی هجری شمسی به بعد در برداشته و شامل اشعار و دفترهای "تشنۀ طوفان"، "گناه دریا"، "ابر و کوچه"، "بهار را باور کن"، "از خاموشی"، "ریشه در خاک"، "مروارید مهر"، "آه، باران"، "از دیار آشتی"، "با پنج سخن سرا"، "لحظه ها و احساس"، "آواز آن پرنده غمگین"، "تا صبح تابناک اهورایی"، "از دریچه ماه"، "نوایی هم آهنگ باران" و "دوبیتی ها" می باشد.

کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری (جلد سخت)

فریدون مشیری
فریدون مشیری در تاریخ سی ام شهریور ماه 1305 در شهر تهران و خیابان ایران متولد شد. از آن جایی که جد پدری فریدون، به خاطر یک ماموریت اداری به شهر همدان مهاجرت کرده بود، پدرش ابراهیم مشیری افشار در سال 1275 هجری شمسی در شهر همدان به دنیا آمد اما در دوران جوانی اش به تهران آمد و در سال 1298 بود که در وزارت پست مشغول به کار شد. مادرش نیز اعظم السلطنه نام داشت ولی به او لقب خورشید را داده بودند. مادر فریدون بسیار به شعر و ادبیات علاقه داشته و حتی گاهی شعر می سروده است.فریدون از همان سال ها به دنیای...
دسته بندی های کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری (جلد سخت)
قسمت هایی از کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری (جلد سخت) (لذت متن)
تو از این دشت خشک تشنه روزی کوچ خواهی کرد و/ اشک من ترا بدرود خواهد گفت/ نگاهت تلخ و افسرده است/ دلت را خار خار نا امیدی سخت آزرده است/ غم این نابسامانی همه توش و توانت را ز تن برده است/ تو با خون و عرق ،این جنگل پژمرده را رنگ و رمق دادی/ تو با دست تهی با آن همه توفان بنیاد کن در افتادی/ تو را کوچیدن از این خاک ، دل بر کندن از جان است!/ تو را با برگ برگ این چمن پیوند پنهان است/ تو را این ابر ظلمت گستر بی رحم بی باران/ تو را این خشک سالی های پی درپی/ تو را از نیمه ره برگشتن یاران/ تو را تزویر غمخواران/ ز پا افکند/ تو را هنگامه شوم شغالان/ بانگ بی تعطیل زاغان/ در ستوه آورد/ تو با پیشانی پاک نجیب خویش/ که از ان سوی گندم زار/ طلوع با شکوهش خوشتر از صد تاج خورشید است/ تو با آن گونه های سوخته از آفتاب دشت/ تو با آن چهره افروخته از آتش غیرت/ که در چشمان من والاتر از صد جام جمشید است/ تو با چشمان غمباری/ که روزی چشمه جوشان شادی بود و/ اینک حسرت و افسوس ،بر آن/ سایه افکنده ست خواهی رفت/ و اشک من تو را بدرود خواهد گفت/ من اینجا ریشه در خاکم/ من اینجا عاشق این خاک، اگر آلوده یا پاکم/ من اینجا تا نفس باقی است می مانم/ من ازاینجا چه می خواهم،نمی دانم/ امید روشنائی گر چه در این تیرگی ها نیست/ من اینجا باز در این دشت خشک تشنه می رانم/ من اینجا روزی آخر از دل این خاک ،با دست تهی/ گل بر می افشانم/ من اینجاروزی آخر از ستیغ کوه،چون خورشید/ سرود فتح می خوانم/ و میدانم/ تو روزی باز خواهی گشت.