کتاب هنر درمان

The Gift of Therapy
نامه ای سرگشاده به نسل جدید روان درمانگران و بیمارانشان
کد کتاب : 3171
مترجم :
شابک : 9786001192005
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 26
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

موهبت روان درمانگری
The Gift of Therapy
نامه سرگشاده ای به نسل امروز، روان درمانگران و بیماران آن ها
کد کتاب : 3160
مترجم :
شابک : 9789643117368
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

موهبت درمان
The Gift of Therapy
نامه ای سرگشاده به نسل جدید روان درمانگران و بیمارانشان
کد کتاب : 3180
مترجم :
شابک : 9786007436578
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

هنر درمان
The Gift of Therapy
نامه ای سر گشاده به نسل جدید درمانگران و مراجعان
کد کتاب : 102850
مترجم : فرانک نیکوفرصت
شابک : 978-6227719284
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر درمان اثر اروین دی یالوم

کتاب هنر درمان، اثری نوشته ی اروین دی. یالوم است که اولین بار در سال 2001 وارد بازار نشر شد. این کتاب را می توان نقطه ی اوج بیش از سی سال تجربه ی بالینی روانپزشک بزرگ، اروین یالوم در نظر گرفت؛ راهنمایی شایان توجه و ضروری که از طریق بررسی نمونه های واقعی نشان می دهد بیماران و درمانگران چگونه می توانند بیشترین منفعت را از جلسات درمانی کسب کنند. نویسنده ی پرفروش کتاب «دژخیم عشق» در این اثر، روش نوین و منحصر به فرد خود را به همراه بینش هایی ارزشمند ارائه می کند که در قالب 85 توصیه ی شخصی و تأثیرگذار برای «درمانگران تازه کار» در اختیار مخاطبین قرار گرفته است. کتاب هنر درمان، اثری سرگرم کننده، آموزنده و خردمندانه است که بدون تردید برای همه ی علاقه مندان به علم روانشناسی جذاب خواهد بود.

کتاب هنر درمان


ویژگی های کتاب هنر درمان

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

اروین دی. یالوم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

اروین دی یالوم
اروین دیوید یالوم (به انگلیسی: Irvin David Yalom) (متولد ۱۹۳۱، واشنگتن دی سی، ایالات متحده ی آمریکا) , روانپزشک هستی گرا (اگزیستانسیالیست) و نویسنده ی آمریکایی است.او در سال ۱۹۵۶ در بوستون در رشته ی پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک در رشته ی روانپزشکی فارغ التحصیل شد و بعد از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد. در همین دانشگاه بود که الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه گذاری کرد. یالوم هم آثار دانشگاهی متعددی تألیف کرده است و هم چند رمان موفق دارد. او جایزه ی انجمن ...
نکوداشت های کتاب هنر درمان
An absorbing guide.
راهنمایی بسیار جذاب.
Boston Globe Boston Globe

For anyone seeking a deeper understanding of the therapeutic process.
برای هر کسی که به دنبال درکی عمیق تر از فرآیند درمان است.
Barnes & Noble

Yalom distills thirty-five years of psychotherapy wisdom into one brilliant volume.
یالوم، خرد حاصل از سی و پنج سال کار درمانگری را در یک جلد خلاصه کرده است.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب هنر درمان (لذت متن)
یکی از مهم ترین روش های ما برای انکار مرگ آن است که باور می کنیم استثنا هستیم، خود را متقاعد می کنیم که از ضرورت های زیستی برکناریم و زند گی با همان خشونتی که با د یگران رفتار کرد ه، با ما تا نمی کند . یاد م هست چند ین سال پیش، به د لیل ضعف بینایی به یک اپتومتریست مراجعه کرد م. او سنم را پرسید و گفت: «چهل و هشت، هان؟ خوب، د رست موقعش است!» گرچه آگاهانه می د انستم که حق با اوست، فریاد ی از عمق وجود م برمی آمد و بانگ می زد که: «موقع چی؟ برای کی وقتش رسید ه؟ شاید برای تو و بقیه وقتش برسد ، ولی برای من نه!»

آری، قد م نهاد ن به د وران نهایی زند گی مرا می ترساند . اهد اف، امیال و آرزوهایم به شکلی قابل پیش بینی تغییر می کند . اریک اریکسون د ر بررسی چرخه ی زند گی، این مرحله را د وران تولید نسل یا زایایی نامید ه است: مرحله ای که فرد از خود شیفتگی عبور کرد ه و توجه، به جای بسط خویش، به مراقبت و پرورش نسل های بعد ی معطوف می شود . حال که به هفتاد سالگی رسید ه ام، بینش اریکسون را بهتر د رک می کنم. مفهوم زایایی او را به خوبی حس می کنم. می خواهم آموخته هایم را منتقل کنم. و هرچه زود تر، بهتر.

من نگران روان درمانی هستم: نگران این که بر اثر فشار های اقتصادی چه شکلی پیدا می کند و با برنامه های آموزشی مختصر شده، چقدر از خاصیت می افتد. با این حال، اطمینان دارم که در آینده، گروهی از درمانگران با رشته های تحصیلی مختلف (روانشناسی، مشاوره، مددکاری، مشاوره ی مذهبی، فلسفه ی بالینی) گرد هم می آیند و آموزش دوره های عالی را با جدیت پی می گیرند و با وجود واقعیت های اقتصادی موجود، بیماران مشتاقی خواهند یافت که خواهان رشدی فزاینده اند و پایبند درمانی که نقطه ی پایان ندارد. برای این درمانگران و این بیماران است که هنر درمان را می نویسم.