کتاب سینمای مستقل جان کاساوتیس

Indie cinema of John Nicholas cassavetes
کد کتاب : 32068
شابک : 978-6009819751
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سینمای مستقل جان کاساوتیس اثر پرویز جاهد

جان کاساوتیس، یک اسمی است که در دامنه سینمای مستقل به ویژه در ایالات متحده، پایگاه محکمی دارد. در تاریخ رسانه ها و هنرهای تصویری، او به عنوان بنیان‌گذار سینمای مستقل آمریکا شناخته می‌شود. این سینماگر برجسته، با مدت زمان کوتاهی که در دنیای زندگی بوده است، توانسته است با ایده‌ها و آثار غیرمعمول خود، درخششی پررنگ داشته باشد.

اگرچه فیلم‌هایی که تحت عنوان جان کاساوتیس ساخته شده، تعدادی محدود بوده و به انگشت شماری می‌رسند، اما او با جهت‌گیری‌های منحصر به فرد و خلاقیت‌های بی‌رقیب، به یک شخصیت بسیار تأثیرگذار در عرصه هنر سینما تبدیل شده است. پس از مرگ او، نام وی به عنوان یک کارگردان و سازنده مستقل، در حوزه سینمای هنری، مستقل و جدید جایگاه مهمی دست یافته است. این ویژگی‌ها به ویژه در عرصه سینمای آلترناتیو، او را به یکی از اسامی برجسته و ماندگار تبدیل کرده‌اند.

با وجود این که نام کاساوتیس بیشتر به عنوان یک بازیگر به یاد می‌آید تا کارگردان، اما او در عین حال به عنوان یک کارگردان با سبکی متمایز نیز شناخته می‌شود. او با آثاری که به صورت منحصر به فرد خلق کرده، نشان دهنده ایده‌آل‌ها، تفکرات عمیق و دیدگاه‌های متفاوت در جهان سینما بوده است.

کتاب سینمای مستقل جان کاساوتیس

پرویز جاهد
پرویز جاهد (زادهٔ ۱۳۴۰) فیلمساز، مدرس و منتقد سینمای اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ مطالعات فیلم در دانشگاه وست‌مینستر لندن و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر تهران است. او را بیشتر برای نقدهای سینمایی‌اش و کتاب نوشتن با دوربین، که حاصل گفتگوی طولانی او با ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلمساز برجسته ایران است، می‌شناسند. وی همچنین سردبیر نشریه سینمایی تخصصی سینما-چشم است که بوسیله انتشارات اچ اند اس میدیا در لن...