کتاب عشق چیست؟

What is this thing called love
کد کتاب : 3596
مترجم :
حشمت اباسهل
شابک : 9786007152362
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق چیست؟ اثر ویلیام گلسر

کتاب عشق چیست؟ را دکتر ویلیام گلسر با همکاری همسرش کارلین نوشته است. انها با ورود به زندگی مشترک به مشکلات مربوط به عشق و رابطه دو عضوی علاقه مند شدند. این علاقه باعث شد کتاب ازدواج بدون شکست و سپس این کتاب را بنویسند. بعد از ان نیز کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر را به نگارش درآوردند. دکتر ویلیام گلسر می نویسد: «قبل از انتشار این کتاب، ان را روی چند خانم مجرد امتحان کردیم. آنها بسیار استقبال کردند و گفتند که چقدر برایشان سودمند بوده است و کاش زودتر از مطالب آن بهره مند می شدند. امیدوارم این کتاب برای روابط آینده شما هم مفید باشد.»

"عشق چیست؟" به طور بالقوه به هزاران زن و مرد پیام عمیقی را منتقل می کند که می توانند از آن برای ایجاد تغییرات مثبت در روابط شخصی خود برای همیشه بهره ببرند. این پیام در یک داستان ساده و با جذابیت بالا ارائه می شود. دکتر ویلیام گلسر، در این داستان به این سوال که "عشق چیست؟" از منظر تئوری انتخاب و واقعیت درمانی پاسخ می دهد. علاوه بر پاسخ به سوال، گلسر بسیاری از مفاهیم مهم مربوط به عشق و احساس تعلق و مراوده عشق را به تفصیل توضیح می دهد.
دکتر گلسر کتاب "عشق چیست؟" را با همکاری همسرش کارلین نوشته است. انها با ورود به زندگی مشترک به مشکلات مربوط به عشق و رابطه دو نفره علاقه مند شدند. این علاقه باعث شد کتاب ازدواج بدون شکست و سپس این کتاب را بنویسند. بعد از ان نیز کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر را به نگارش درآوردند. قبل از انتشار "عشق چیست؟"، آن را روی چند خانم مجرد امتحان کردند. آنها بسیار استقبال کردند و گفتند که چقدر برایشان سودمند بوده است و کاش زودتر از مطالب آن بهره مند می شدند.

کتاب عشق چیست؟

ویلیام گلسر
ویلیام گلسر، زاده ی 11 می 1925 و درگذشته ی 23 آگوست 2013، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی بود.گلسر در کلیولند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1945 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کرد. گلسر سپس به ادامه ی تحصیل در رشته ی روانشناسی بالینی و بعد از آن، روانپزشکی پرداخت. او پس از مدتی، یک موسسه ی روان درمانی خصوصی در لس آنجلس به وجود آورد و تا سال 1986 آن را اداره می کرد.ویلیام گلسر، نویسنده ی بسیاری از کتاب های تأثیرگذار درباره ی سلامت روانی، مشاوره، بهبود مدارس و بسیاری از سایر...
نکوداشت های کتاب عشق چیست؟
I think every young lady have to read...... because I believe that It’s very useful
من فکر میکنم که هر زن جوانی باید این کتاب را بخواند.
goodreaders

قسمت هایی از کتاب عشق چیست؟ (لذت متن)
بعد از یک سال پیشنهاد ازدواج از طرف من، او هنوز ادعا میکند که خیلی دوستم دارد؛ اما به تازگی جمله «مرا تحت فشار قرار نده» را هم به ان اضافه کزده است. این مسئله بیش از پیش باعث افسردگیم شده است.

بالاخره دست از اصرار برداشتم و با او کنار امدم و گفتم : مارک من تورا تحت فشار قرار نمی دهم، ما سه سال است که با هم هستیم و اگر به ازدواج با من تمایلی نداری فقط بگو؛ در این صورت دیگر هرگز چنین تقاضایی نمیکنم.

اما مدام این جملات را تکرار می کند:«من عاشقتم»، «تو شگفت انگیزی»، «نمی دانم بدون تو چه کار کنم»، «تو میدانی که مایلم با تو ازدواج کنم»؛ ولی حتی کلمه ای درباره زمان آن بر زبان نمی اورد.

سرانجام تصمیم به سکوت گرفتم، و از ان به بعد «ازدواج» کلمه ناگفته ی زندگی ما شد.دوستانم مدام به من می گویند: «صبور باش! خودت نمیدانی با داشتن چنین مرد جذاب و موفقی که تو را می پرستد، چقدر خوشبختی! صبور باش، به او فرصت بده، اگر عرصه را تنگ کنی، هیچ وقت از تو درخواست ازدواج نخواهد کرد.