کتاب عشق صدراعظم

The Red Sphinx
کد کتاب : 84124
مترجم :
شابک : 978-6222672553
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 719
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1866
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

عشق صدراعظم
The Red Sphinx
کد کتاب : 36339
مترجم :
شابک : 978-6229734759
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 720
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1866
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عشق صدراعظم اثر الکساندر دوما

در سال 1844 ، الکساندر دوما "سه تفنگدار" را منتشر کرد ، رمانی که چنان مشهور است و هنوز هم چنان محبوب است که به سختی نیاز به معرفی دارد. اندکی پس از آن او دنباله ای را نوشت ، بیست سال پس از آن ، ماجراهای قهرمانان سرسختش را از سر گرفت.
بعدا ، در اواخر کار خود ، دوما کتاب عشق صداعظم را نوشت. دنباله مستقیم دیگری برای سه تفنگدار که نه بیست سال بعد ، بلکه فقط بیست روز بعد آغاز می شود. داستان عشق صدراعظم درست در همان جایی که سه تفنگدار متوقف شده بود، ادامه می یابد و داستان های کاردینال ریشلیو ، ملکه آن و پادشاه لوئی سیزدهم را ادامه می دهد - و یک قهرمان جدید جذاب ، را معرفی می کند ، یک شخصیت واقعی تاریخی از آن دوره. سوارکاری جوانی که به تازگی به پاریس رسیده است ، مورت فرزند نامشروع پادشاه سابق و در نتیجه برادر ناتنی پادشاه لوئیس است . دادگاه فرانسه با دسیسه هایی به عنوان پادشاه ، ملکه و کاردینال درگیر است و مورت جوان خیلی زود خود را در معرض خطر و عاشقانه ای پرشور می بیند!
دوما هفتاد و پنج فصل از کتاب عشق صداعظم را نوشت، اما هرگز آن را به طور کامل پایان نداد ، و بنابراین رمان تقریبا یک قرن قبل از انتشار اولین کتاب در فرانسه در سال 1946 ناکامل بود. در حالی که دوما هرگز این کتاب را کامل نکرد ، پیش از این یک رمان جداگانه به نام کبوتر نوشته بود که ماجراهای پایانی مورت و کاردینال ریشلیو را بازگو می کرد.
اکنون برای اولین بار ، در یک روایت منسجم ، عشق صدراعظم و کبوتر خط داستانی کامل و رضایت بخشی را ایجاد می کنند.

کتاب عشق صدراعظم

الکساندر دوما
دوما به خاطر رمان های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می رود. بسیاری از رمان های او، از قبیل «سه تفنگدار»، «ملکه مارگو» و «گردنبند ملکه» رمان هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان نویسی، مقاله نویس، نمایش نامه نویس و خبرنگار پرتوانی بود.
نکوداشت های کتاب عشق صدراعظم
A royal treat for fans of historical fiction.
رمانی با شیوه ای سلطتنی برای طرفداران داستان های تاریخی.
Bookreporter

A very entertaining epic.
یک داستان حماسی بسیار سرگرم کننده.
 Publishers Weekly Publishers Weekly

The Red Sphinx is a vivid and beautifully-crafted story dense with colorful characters and an irresistible charm.
عشق صدر اعظم داستانی زنده و خوش ساخت ، مملو از شخصیت های رنگارنگ و جذابیتی مقاومت ناپذیر است.
Tony Cliff

قسمت هایی از کتاب عشق صدراعظم (لذت متن)
ریشلیو از این حرف طوری به هیجان درآمد که بازوی او را گرفت و پرسید: چه می گویی؟ آیا آنچه می گویی واقعیت دارد؟ کشیش گفت: بلی عالیجناب. عرض می کنم که علیاحضرت ملکهٔ فرانسه وارد نمازخانه شدند و اگر جسارت نباشد به عرض می رسانم اگر شما خواهان او هستید، او از آن شما خواهد شد. ریشلیو حیرت زده پرسید: آیا حواس تو پریشان شده و هذیان می گویی؟ کشیش پاسخ داد: خیر عالیجناب، حواس من پرت نشده و هذیان نمی گویم و آنچه عرض می کنم عین حقیقت است و گویا در گذشته به شما ثابت کرده ام که در حرفهٔ خود تخصص دارم و می دانم چه باید بکنم و نیز می دانم چگونه باید گوش فرا داد و اظهارات محرمانهٔ دیگران را شنید و در صورت لزوم چند کلمه حرف زد.

کشیش لاغراندام تبسمی کرد و گفت: عالیجناب، شما سیاستمداری بزرگ و صدراعظمی سترگ هستید، ولی به اندازهٔ این ناتوان که موسوم به «کورین یان» هستم، در شناسایی روحیهٔ خانم ها بصیرت ندارید و چون من که در خدمت شما هستم، به سهم خویش از سرچشمهٔ فیاض عقل و سیاست شما بهره مند شده ام، فرصت را غنیمت شمردم و چند کلمه دربارهٔ این کاخ با خانم مزبور صحبت کردم، زیرا می دانستم این مطالب حتما به گوش ملکه خواهد رسید. ریشلیو پرسید: به او چه گفتی؟ کورین یان گفت: به خانم مزبور گفتم این کاخ باشکوه، که صدها هزار لیره خرج ساختمان آن شده، برای یک شاهزاده خانم عالی مقام بنا شده و خود صدراعظم قصد سکونت در آن را ندارد!