کتاب مارتا کیست؟

Wer ist Martha?
کد کتاب : 36632
مترجم :
شابک : 978-6002784001
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مارتا کیست؟ اثر ماریانا گاپوننکو

کتاب « مارتا کیست؟» نوشته ماریانا گاپوننکو توسط نشر« ققنوس» منتشر شده است.
در این رمان تکان‌دهنده و در عین حال هیجان‌انگیز، پرنده‌شناس نود و شش ساله، لوکا لوادسکی، درمان سرطان ریه را رها می‌کند و از اوکراین به وین می‌رود تا از یک سوئیت مجلل در هتل امپریال خارج شود. او در حالی که در یک سالن کنسرت طلاکاری شده از کیک های وینی لذت می برد و از موسیقی لذت می برد، به گذشته خود فکر می کند. لوادسکی در سال 1914 به دنیا آمد، همان سالی که مارتا - آخرین کبوتر مسافری که اکنون منقرض شده بود - مرد. لوادسکی نیز حس شدیدی از آخرین گونه بودن دارد.
او ممکن است بخش زیادی از وجود خود را وقف مطالعه پرندگان کرده باشد، اما اکنون با یک پیشخدمت هتل و یک مهمان مسن دیگر، که او نیز زمان زیادی ندارد، دوست می شود تا در فرارهای پر جنب و جوش روزهای پایانی خود شریک شود.

مارتا کیست؟ دومین رمان ماریانا گاپوننکو، شاعر و نویسنده اوکراینی است. این رمان در سال 2012 منتشر شد که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. نویسنده برای خلق این اثر دو جایزه ادبی معتبر آدلبرت فون شامیسو و آلفا را از آن خود کرد. این اثر حتی در سال 2016 هم در فهرست کتاب های پرفروش سال قرار گرفت. این رمان داستان پرنده شناسی نود و شش ساله است که خبر مرگ قریب الوقوعش را دریافت می کند و تصمیم می گیرد آخرین روزهای عمرش را در یکی از مجلل ترین هتل های دنیا سپری کند.

کتاب مارتا کیست؟

ماریانا گاپوننکو
ماريانا گاپوننكو متولد 6 سپتامبر 1981 ، نویسنده آلمانی متولد اودسای اوکراین است.او دوران کودکی و جوانی خود را در اودسا گذراند. وی پس از اتمام مدرسه ، در دانشگاه اودسا به تحصیل زبان آلمانی و سرودن شعر و انتشار پرداخت. در سال 2000 ، او اولین بار با مجموعه شعر ظاهر شد. در سال 2001 وی یکی از نامزدهای عنوان "نویسنده سال" دویچه اسپراچولت بود. در سال 2010 اولین رمانش را منتشر کرد. شعرهایش به انگلیسی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، لهستانی ، رومانیایی و ترکی ترجمه شده اند. او عضو انجمن نویسندگان ماهی طلایی است.