کتاب در قلمرو وحشت

Collected stories
کد کتاب : 36718
مترجم :
شابک : 979-9643115707
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 8 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب در قلمرو وحشت اثر مجموعه ی نویسندگان

ادگار آلن پو نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی آمریکایی بود که بیشتر به خاطر شعر و داستان‌های کوتاهش، به‌ویژه داستان‌های اسرارآمیز و رازآلودش شهرت داشت. او به طور گسترده ای به عنوان یکی از شخصیت های اصلی رمانتیسم در ایالات متحده و ادبیات آمریکایی شناخته می شود. او یکی از اولین دست اندرکاران داستان کوتاه در این کشور بود و او را مخترع ژانر پلیسی میدانند. او اولین نویسنده مشهور آمریکایی است که از طریق نوشتن به تنهایی امرار معاش می کرد.

پو در بوستون متولد شد، فرزند دوم بازیگران دیوید و الیزابت "الیزا" پو. پدرش در سال 1810 خانواده را ترک کرد و سال بعد وقتی مادرش درگذشت، پو توسط جان و فرانسیس آلن از ریچموند ویرجینیا پذیرفته شد. آنها هرگز به طور رسمی او را به فرزندی قبول نکردند، اما او تا بزرگسالی با آنها بود. او در دانشگاه ویرجینیا تحصیل کرد اما پس از یک سال به دلیل بی پولی آن را ترک کرد.
به گفته جوزف دبلیو واکر که او را پیدا کرد، در 3 اکتبر 1849، پو در بالتیمور نیمه هوشیار، "در پریشانی شدید و... نیازمند کمک فوری" یافت شد. او را به کالج پزشکی واشنگتن بردند و در روز یکشنبه 7 اکتبر 1849 ساعت 5 صبح در آنجا درگذشت. پو به اندازه کافی منسجم نبود تا توضیح دهد که چگونه در شرایط وخیم خود قرار گرفت و چرا لباس هایی می پوشید که مال خودش نبود. گفته می شود که او بارها در شب قبل از مرگش نام "رینولدز" را صدا زده است، اگرچه مشخص نیست که منظور او چه کسی بوده است. پزشک معالج او گفت که آخرین سخن پو این بود: «خداوندا به روح بیچاره من کمک کن». تمام مدارک پزشکی مربوطه از جمله گواهی فوت پو گم شده است.

کتاب در قلمرو وحشت