کتاب نظریه روابط بین الملل برای سده بیست و یکم

International Relations Theory for the Twenty-First Century
کد کتاب : 37483
مترجم :
شابک : 978-9641852025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 403
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه روابط بین الملل برای سده بیست و یکم اثر مارتین گریفیتس

نظریه روابط بین الملل در سال های اخیر محل بحث های شدید بوده است. یک دهه پیش هنوز امکان تقسیم میدان بین سه دیدگاه اصلی وجود داشت - رئالیسم، لیبرالیسم و مارکسیسم. این رویکردها نه تنها در جهت‌های جدید تکامل یافته‌اند، بلکه تعدادی «ایسم» جدید که برای جلب توجه رقابت می‌کنند، به آن‌ها پیوسته‌اند، از جمله فمینیسم و سازه‌گرایی.
نظریه روابط بین‌الملل برای قرن بیست و یکم اولین کتاب درسی جامعی است که مروری بر تمام مهم‌ترین نظریه‌های روابط بین‌الملل ارائه می‌کند. این کتاب که توسط یک تیم بین المللی از متخصصان در این زمینه نوشته شده است، هم رویکردهای سنتی مانند واقع گرایی و انترناسیونالیسم لیبرال و هم تحولات جدیدی مانند سازه گرایی، پساساختارگرایی و پسااستعمار را پوشش می دهد.
پوشش جامع این کتاب از نظریه IR، آن را به کتاب درسی ایده‌آل برای معلمان و دانش‌آموزانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند یک بررسی به‌روز از تنوع غنی کار نظری داشته باشند و برای خوانندگانی که قبلا با این موضوع آشنا نشده‌اند.
کتاب نظریه روابط بین الملل برای سده بیست و یکم توسط علیرضا طیب ترجمه شده است. این کتاب را نشر نی منتشر کرده است.

کتاب نظریه روابط بین الملل برای سده بیست و یکم

مارتین گریفیتس
مارتین گریفیتس (متولد 3 ژوئیه 1951) دیپلمات انگلیسی است که از 16 فوریه 2018 در حال حاضر به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در دفتر فرستاده ویژه دبیرکل در یمن مشغول به کار است.آقای گریفیتس دارای مدرک فوق لیسانس در مطالعات جنوب شرقی آسیا از دانشکده شرق شناسی و آفریقا در دانشگاه لندن است و وکالت دادگستری واجد شرایط است. گریفیتس یک دیپلمات شغلی است. گریفیتس قبلاً از سال 2016 تا سپتامبر 2018 به عنوان اولین مدیر اجرایی انستیتوی صلح اروپا فعالیت می کرد. در سال 1999 ، وی به راه اندازی مرکز گفتگو...
دسته بندی های کتاب نظریه روابط بین الملل برای سده بیست و یکم