کتاب نشانه ها و معنا در سینما

Signs and Meaning in the Cinema
  • 15 % تخفیف
    120,000 | 102,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 38490
مترجم :
شابک : 978-9641206439
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نشانه ها و معنا در سینما اثر پیتر وولن

هدف عمده این کتاب، ارائه راهبردهایی است که از طریق آن‌ها می‌توان به نقدهای زیبایی در حوزه سینما نزدیک شد و به مسائل عمیق‌تر و غنی‌تر این هنر پرداخت.

در دامنه سینما، معنا به تعبیر، تصویر و مفهومی اشاره دارد که توسط فیلمنامه‌نویسان یا کارگردانان در آثار سینمایی به کار می‌رود و به چیزی خاص اشاره می‌کند. این مفهوم می‌تواند یک احساس، ایده یا پیامی عمیق باشد که از طریق ساختارها و تصاویر به تماشاگران منتقل می‌شود.

نماد نیز هر آن چیزی است که تشخیص یا شناخت فردی یا واقعه‌ای را به همراه دارد و از طریق آن می‌توان به تحلیل‌های عمیق‌تر درباره یک موضوع یا وقوع پی برد. این نشانه‌ها می‌توانند عناصری از تصویر، رمزها یا اشاره‌های مخفی در داستان باشند که مخاطبان را به فهم عمیق‌تر و تفسیر معانی پنهان در داستان دعوت می‌کنند.

کتاب نشانه ها و معنا در سینما

پیتر وولن
پیتر وولن (Peter Wollen) (زادهٔ ژوئن ۱۹۳۸ در لندن) نظریه‌پرداز فیلم و نویسندهٔ سینمایی است. او به سبب نظریات سینمایی‌اش با رویکرد ساختارگرایی و نشانه‌شناسی شهرت دارد. او همچنین همسر لورا مالوی نظریه‌پرداز برجستهٔ فمینیست است و در تهیهٔ اکثر فیلم‌های لورا با او همکاری کرده‌است. او استاد فیلم در دانشگاه کلمبیا نیز می‌باشد.نظریات پیتر وولن آمیخته‌ای از ایده‌های ساختگرایانه و نشانه‌شناسی چارلز پیرس است. او نظریه انواع نشانه‌های پیرس را وارد س...
نکوداشت های کتاب نشانه ها و معنا در سینما
Without doubt, it is the best study of cinema published in English for years.
بدون شک، این بهترین مطالعه سینما است که سال ها به زبان انگلیسی منتشر شده است.
Cinema

... a major achievement... drawing on the results of aesthetic inquiry―from Shaftesbury and Lessing to Jakobson and the formalists―in order to relate the cinema to wider areas of linguistic theory and theory of art.
... یک دستاورد بزرگ... با تکیه بر نتایج جستجوی زیبایی شناختی - از شفتسبری و لسینگ گرفته تا یاکوبسون و فرمالیست ها - به منظور ارتباط سینما با حوزه های وسیع تری از نظریه زبان شناختی و نظریه هنر.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب نشانه ها و معنا در سینما (لذت متن)