کتاب هنگام نیایش چه می کنیم؟

What Are We Doing When We Pray?
(در باب نیایش و سرشت ایمان)
  • 70,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 39138
مترجم :
شابک : 978-9643638559‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنگام نیایش چه می کنیم؟ اثر ونسان برومر

کتاب کلاسیک وینسنت برمر در مورد نیایش که در سال 1984 نوشته شده است یک تحلیل فلسفی جامع از مسائل محوری در مورد ماهیت و عمل نیایش ارائه می دهد. وقتی از دیگران چیزی می‌پرسیم، وقتی از آنها تشکر می‌کنیم یا از آنها تمجید می‌کنیم، وقتی از کاری که در حقشان کرده‌ایم ابراز پشیمانی می‌کنیم و از آنها طلب بخشش می‌کنیم، چه می‌کنیم؟ و انجام این کارها در رابطه با خدا با زمانی که ما آنها را در رابطه با دیگران انجام می دهیم، چه تفاوتی دارد؟ و این برای وجود و ماهیت خدایی که ما به درگاه او دعا می کنیم چیست؟ این نسخه جدید به طور قابل توجهی اصلاح و به روز شده است. سه فصل جدید اضافه شده است که به تفصیل اشاره ای توسط G.K. چسترتون که ایمان "چیزی شبیه یک نظریه نیست، بلکه چیزی شبیه یک رابطه عاشقانه است." را توضیح می دهد. از آنجایی که نیایش بیانگر این «عشق» است، سرنخی برای درک ماهیت ایمان نیز هست. این فصل‌ها با نشان دادن اینکه چگونه تحلیل برمر از نیایش به ما کمک می‌کند ماهیت معنویت، ایمان و اعتقاد دینی و الهیات را درک کنیم، به میزان قابل توجهی به علاقه آکادمیک فعلی به معنویت کمک می‌کند. هدف معنویت دستیابی به «تجارب» دینی یا «معرفت» عرفانی درباره خدا نیست. هدف اصلی آن رسیدن به شکل دینی زندگی و دیدن جهان در پرتو ایمان است. اعتقاد دینی صرفا یک کار شناختی مانند علم نیست. نمی توان آن را از معنویت و حیات ایمانی جدا کرد و بنابراین اساسا وجودی است و صرفا عقلی نیست. این کتاب که به عنوان یک متن ارزشمند برای دانشجویان خدمت می کند، همچنین به تعدادی از بحث های جاری در الهیات و فلسفه دین کمک می کند: بحث های واقع گرایی و اعتقاد دینی، در مورد عقلانیت ایمان و ماهیت الهیات، در مورد رابطه بین دین. اعتقاد و اخلاق، در مورد رابطه علم و دین و بحث پر جنب و جوش بین مسیحیان انجیلی در آمریکا در مورد "پذیرا بودن خدا".

کتاب هنگام نیایش چه می کنیم؟

ونسان برومر
ونسان برومر (متولد 30 دسامبر 1932 ، استلنبوش) یک متکلم مسیحی است، در آفریقای جنوبی متولد شد و بیشتر کار خود را در هلند انجام داد. وی از سال 1967 تا 1997 استاد فلسفه دین در دانشگاه اوترخت بود. وی دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه استلنبوش، هاروارد و دانشگاه اوترخت است و همچنین به مدت یک سال (1961-1962) به عنوان دستیار تحقیق در دانشگاه آکسفورد کار می کند. در 27 مه 1994 برومر دکترای افتخاری را از دانشکده الهیات دانشگاه اوپسالا، سوئد دریافت کرد.
قسمت هایی از کتاب هنگام نیایش چه می کنیم؟ (لذت متن)
ابراز حاجت شرطی لازم برای برقراری رابطه ی دوستی با خداوند است؛ اما شرطی لازم برای تکامل یا رشد معنوی چنان رابطه ای نیز هست. اینجاست که ما باید به وجه مهمی از تفاوت میان دوستی با خداوند و دوستی با سایر انسان ها توجه کنیم. دوستی عاشقانه میان انسان ها مستلزم همذات پنداری دوسویه ای است که هر طرف رابطه مصالح دیگری را مصالح خود می شمارد. با این حال، به همان دلیلی که مصالح من لزوما در جهت خواست و آرزوهایم نیست، مصالح معشوق من نیز لزوما منطبق بر خواست ها و آرزوهای او نیست. ما انسان ها ضعیف و جایزالخطاییم و معمولا آگاهانه یا ناآگاهانه چیزهایی را طلب می کنیم که خیرمان در آن ها نیست یا با مصالح واقعی مان تطبیق نمی کنند؛ پس عشق میان انسان ها لزوما مستلزم این نیست که من همواره هر آنچه را معشوقم می خواهد برآورده کنم، بلکه تنها مقتضی آن است که بکوشم در خدمت مصالح واقعی معشوقم باشم، همان مصالحی که آن ها را صادقانه اما، با جایزالخطایی، مصلحت معشوق خویش تلقی می کنم. البته این بدان معنا نیست که من به خواسته ها و آرزوهای معشوقم بی اعتنا هستم.