کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند

Döda poeter skriver inte kriminalromaner
کد کتاب : 39305
مترجم :
شابک : 978-6003675735
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه ی کتاب فروشان ایتالیا 2011

معرفی کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند اثر بیورن لارسون

این رمان لطیف . فریبنده ، مانیفیستی به نفع زیبایی فعل است.
در اواخر یک شب طوفانی و بارانی از ماه نوامبر ، ناشر محترم پیترسن از آرنفورس و سونر به بندر صنعتی هلسینگبورگ می رسد تا با شاعر جان یان نیلسون در قایقی که در آن زندگی می کند ملاقات کند. پترسن در کیف خود قرارداد رمان جنایی را که جان را برای نوشتن آن ترغیب کرده است ، بسته است. او همچنین سعی می کند این مسئله را که حق خارجی رمان نیمه تمام را با قیمت نسبتا بالایی فروخته است جشن بگیرد.
اما آیا یان قرارداد را امضا می کند؟ آیا او در آخرین لحظه تصمیم خود را تغییر می دهد؟ وقتی که می فهمد امضا کردن قرارداد به معنی تصمیم برای فروش غیرقابل جبران روح شاعرانه ی خود به نیروهای بازار است. آیا این نویسنده شهرت خود را به عنوان یک هنرمند در معرض خط قرار می دهد؟ پیترسن اندکی پس از آن هنگامی که یان را در زیر عرشه به دار آویخته می یابد ، به پاسخ هولناکی پی می برد.
کتاب شاعران مرده رمان های پلیسی نمی نویسند رمانی جنایی است که همچنین طعنه ای دوستانه به انتشارات و نویسندگان می زند. این کتاب رمانی هیجان انگیز و قابل تأمل است ، و خواننده لحن آثار قبلی لارسن را در آن ها تشخیص می دهد.
"شاعران مرده رمان های پلیسی نمی نویسند" نامزد جایزه کتابفروشان ایتالیا پریمو باکالا شده است.
لارسن متولد 1953 ، در دانشگاه لوند سوئد به تدریس زبان فرانسه می پردازد. او چندین رمان از جمله "لانگ جان سیلور" ، "کاپیتان و رویاها" و "جایزه پزشکی خارجی" را منتشر کرده است.

کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند

قسمت هایی از کتاب شاعران مرده رمان پلیسی نمی نویسند (لذت متن)
انسان وقتی مسئولیت هایی دارد، باید حالت روحی اش را آرام کند، رئیس های خوب آن هایی هستند که هیجان هایشان را مهار می کنند و فقط به زیردست هایشان می اندیشند.

کنجکاوی خواننده ها را برانگیخته است. در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به تبلیغ شدیدی دست زده و اعلام کرده مجموعه ی پلیسی جدیدی راه انداخته که موفقیت فروشش در حد کتاب مارکلیند خواهد بود، و آن را به مزایده گذاشته و موفق شده است چند ناشر گردن کلفت اروپایی را برانگیزد تا بابت آن پیشنهادهای نیم میلیون کرونی عرضه کنند. آیا این کار توجیه پذیر بود؟ از اصطلاحهای سوداگران مالی استفاده نمی کنم.

پترسن گفت: «او نویسنده ی مادرزادی است.» بله، اما آیا می تواند چیزی بنویسد که سود عایدمان کند؟» «همین سال ها پیش، او را هنگام کتاب خواندن های عمومی اش و دیدارها، یا پس از شب نشینی در کتابخانهی کینا یا وتلاندا"، در هتل اندک محقری، تنها در برابر یک جام شراب دیده ام، و برای استعداد عالی نقالی اش ارزش قائل شده ام. هیچ کس نمی تواند مانند او حوادث را طوری نقل کند که اشک از چشم هایتان سرازیر کند یا شما را به قهقهه زدن وادارد...