کتاب آداب دیکتاتوری

How to Be a Dictator
کیش شخصیت در قرن بیستم
کد کتاب : 39348
مترجم :
شابک : 978-6007289686
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

دیکتاتور شدن
How to Be a Dictator
کد کتاب : 89265
مترجم : محمدحسین مرادی
شابک : 978-6227280418
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آداب دیکتاتوری اثر فرانک دیکوتر

«آداب دیکتاتوری» یک مطالعه گسترده و جامع درباره ی دیکتاتورهای قرن بیستم و رشد کیش شخصیت در این قرن است.
هیچ دیکتاتوری نمی تواند فقط از طریق ترس و خشونت حکومت کند. قدرت برهنه را می توان به طور موقت گرفت و نگه داشت، اما این هرگز برای طولانی مدت کافی نیست. در قرن بیستم، همان طور که فن آوری های جدید به رهبران اجازه می داد تصویر و صدای خود را مستقیما در خانه شهروندانشان قرار دهند، پدیده جدیدی ظاهر شد که دیکتاتورها از کیش شخصیت برای دستیابی به توهم تأیید مردم استفاده می کردند بدون اینکه هرگز به انتخابات متوسل شوند.
فرانک دیکوتر در کتاب «آداب دیکتاتوری»، فرقه ها و تبلیغات پیرامون دیکتاتورهای قرن بیستم، از هیتلر و استالین گرفته تا مائو تسه تونگ و کیم ایل سونگ را بررسی می کند. این مردان بنیانگذار دیکتاتوری های مدرن بودند و از یکدیگر و از تاریخ آموختند که رژیم های خود را بسازند و تصاویر عمومی خود را حفظ کنند. دیکتاتوری های آنها به نوبه خود بر رهبران قرن بیست و یکم از جمله ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ و رجب طیب اردوغان تأثیر گذاشته است.
دیکتور در کتاب آداب دیکتاتوری با استفاده از وسعت تحقیقات بایگانی و تحلیل عمیق که مشخصه ی آثار خود اوست، تصویری خیره کننده از دیکتاتوری، راهنمای کیش شخصیت و نقشه ای برای افشای دروغ هایی که دیکتاتورها برای ساخت و حفظ رژیم های خود می گویند، ارائه می دهد.

کتاب آداب دیکتاتوری

فرانک دیکوتر
فرانک دیکاتر (Frank Dikötter‎؛ زادهٔ ۱۹۶۱) یک تاریخ‌نگار اهل هلند است. بیشتر فعالت‌های تاریخی او بر روی تاریخ معاصر چین و شخص مائو تسه‌تونگ است که به خاطر نگاشتن کتاب قحطی بزرگ مائو در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه ادبیات غیر استانی ساموئل جانسون شد. اوهمچنین در گذشته یکی از استادان دانشکدهٔ مطالعات مشرق زمین و آفریقا در دانشگاه لندن بوده است. او هم‌اکنون یکی از استادان دانشگاه هنگ کنگ است.
نکوداشت های کتاب آداب دیکتاتوری
A fine, sharp study of this tumultuous, elusive era
یک مطالعه درست و دقیق از این دوران پر فراز و نشیب و دست نیافتنی.
Kirkus Reviews on THE CULTURAL REVOLUTION

How to Be a Dictator hits the perfect balance between popular and scholarly, and it’s difficult to imagine the reader who wouldn’t learn from it and enjoy the ride.
چگونه دیکتاتور شویم تعادل کاملی بین جذاب بودن و علمی بودن برقرار می کند و تصور خواننده ای که از آن درس نمی گیرد و لذت نمی برد دشوار است.
Tablet Magazine

Dikötter paints a chilling picture.
دیکوتر تصویری جذاب می آفریند.
Publishers Weekly on THE CULTURAL REVOLUTION

قسمت هایی از کتاب آداب دیکتاتوری (لذت متن)
در پی سقوط پادشاهی اتریش - مجارستان در سال ۱۹۱۸ نسبت به آن ادعای مالکیت کرده بود. موسولینی پی برد قدرتی را که نتوانست در انتخابات آزاد به دست بیاورد، می تواند با خشونت و زور تصاحب کند. اما دانونزیو از جهات دیگرهم الهام بخش موسولینی بود. در فیوم، این شاعر به شدت خودنما، خودش را دوچه نامید، اصطلاحی مشتق از واژهی لاتین dux به معنی رهبر. پانزده ماه آزگار، یعنی تا زمانی که ارتش رفت و دانونزیو را از آنجا بیرون کرد، او شهر بندری ایستریا را در مشت خودش داشت و پیوسته در بالکن حاضر می شد و برای پیروان سیاه پوشش سخنرانی می کردند

موسولینی آن موقع فقط ۳۹ سال داشت. کوتاه قامت بود اما پشتش را صاف می کرد و بالاتنه اش را شق ورق نگه می داشت تا بلندتر به نظر برسد. چهره اش رنگ پریده بود، موهای سیاهش به سرعت در حال عقب نشینی از پیشانی بلندش بود، دهانش بزرگ بود و حالت چهره اش تغییر می کرد. فک بزرگی داشت و دو چشم درشت بسیار سیاو نافذ داشت که انگار نزدیک بود از صورتش بیرون بزنند». بیش از همه، شیوهی سخنرانی و ژست های نمایشی اش سر مایل به عقب، چانهی رو به جلو و حرکات چشمش را طوری انتخاب می کرد که به دیگران احساس قدرت و سرزندگی القا کند.