کتاب تشیع

The Spirituality of Shi'i Islam
(ریشه ها و باورهای عرفانی)
کد کتاب : 39741
مترجم :
شابک : 978-6006721408
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 606
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تشیع اثر محمدعلی امیرمعزی

کتاب « تشیع» نوشته « محمدعلی امیرمعزی» با ترجمه « نورالدین الله دینی » توسط انتشارات « نامک» به چاپ رسیده است.
مولف این اثر از معدود صاحب نظران اروپایی درباره مطالعات تشیع دوازده امامی است. جنبه های امام شناسی شیعه اثنی عشری در این کتاب با مهارتی روش شناسانه عرضه می شود. صراحت و وضوح کلام، همراه با دقت و موشکافی در ارائه خوانشی امام شناسانه از احادیث شیعه، از ویژگی های این پژوهش علمی در تشیع باطنی است. محتوای کتاب، کوشش مهم و کم سابقه ای برای درک علمی جوانب معنوی شیعی و زمینه ای وسیع و دقیق برای متون و باورهای تشیع است.
تسلط نویسنده به مطالعات اسلامی غربی و آشنایی عمیقش با گنجینه متون شیعی از قرن دوم ه. ق تا عصر ملاصدرا و مشایخ معاصر سلسله های عرفانی و نیز روش شناسی تاریخی و انتقادی در این اثر به خوبی مشهود است.
باطنی فراهم می آورد. تسلط نویسنده به مطالعات اسلامی غربی و آشنایی عمیقش با گنجینه متون شیعی از قرن دوم ه. ق تا عصر ملاصدرا و مشایخ معاصر سلسله های عرفانی و نیز روش شناسی تاریخی و انتقادی در این اثر به خوبی مشهود است.

کتاب تشیع

محمدعلی امیرمعزی
محمدعلی امیرمعزی (متولد ۲۶ ژانویه ۱۹۵۶، در تهران) اسلام‌شناس و قرآن‌شناسِ ایرانی و استاد دانشگاهِ مقیم در فرانسه است. تخصص او، الهیات تشیع است. او در زمینه تفسیر تاریخ‌های قرآنی و الهیات کلاسیک اسلامی تدریس می‌کند.او هم‌اکنون مدیر مطالعات در مدرسه عملی پژوهش‌های عالی و دارای کرسی تفسیر و الهیات اسلام شیعه است.او یکی از ویراستاران اصلی (به کمک دیگران) در قاموس قرآن است که توسط انتشارات روبر لافون در ۲۰۰۷ منتشر شد. معزی همچنین سر ویراستار و یکی از ۲۸ نویسندۀ قرآنِ ...