کتاب یونگ

Jung, Buddhism, and the Incarnation of Sophia
آیین بودا و تجسد سوفیا
کد کتاب : 101030
مترجم :
شابک : 978-6001763359
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب یونگ اثر هانری کربن

کار کارل یونگ را در رابطه با دین شرقی، آموزه های حکمت صوفیه، عرفان صوفیانه و معنویت بینایی بررسی می کند.

• ارزش های معنوی نهفته در نظریه های روانکاوی کارل یونگ را آشکار می کند

• نقش سوفیای گنوسی را با توجه به بحث برانگیزترین مقاله یونگ، "پاسخ به ایوب" بررسی می کند.

• مکاشفات جدیدی در مورد عرفان صوفیانه و رابطه آن با اعمال بودایی باطنی ارائه می کند.

• نشان می دهد که چگونه سنت های معنوی زیربنایی اسلام، یهودیت و مسیحیت با آموزه های معنوی بودیسم تلفیق می شود.

هانری کربن (1903-1978) یکی از مهم ترین فیلسوفان و خاورشناسان فرانسوی قرن بیستم بود. در این مجموعه از نوشته‌های منتشر نشده قبلی، کوربین به بررسی آثار کارل یونگ در رابطه با سنت‌های معنوی عمیق دین شرقی، آموزه‌های حکمت باطنی سوفیا، نمادگرایی دگرگون‌کننده کیمیاگری و عرفان صوفی می‌پردازد.
کربن با نگاهی به بسیاری از روش‌های کاوش درونی در شرق، از جمله مسیر کیمیاگری صوفیانه و تائوئیستی، نشان می‌دهد که چگونه جهان مدرن غرب معادل خود را جز در روان‌درمانی ندارد. او با بسط یافته های یونگ در پرتو مطالعات خود درباره سنت های عرفانی و باطنی اسلامی، بینشی منحصر به فرد از ارزش های معنوی زیربنای نظریه های روانکاوانه یونگ ارائه می دهد. کوربین آثار یونگ در مورد بودیسم را تجزیه و تحلیل می کند و درک خود از سنت و رابطه آن با عرفان صوفی را ارائه می دهد و نقش صوفیه گنوسی را با توجه به بحث برانگیزترین مقاله یونگ، "پاسخ به ایوب" بررسی می کند. او همچنین رابطه بین حکمت گنوسی صوفیه و آموزه های بودایی و نیز بررسی صوفیه از دریچه عرفان یهودی را مطالعه می کند.
کربن با توضیح اینکه چگونه بنیادگرایان اسلامی به سنت‌های عرفانی تصوف پشت کرده‌اند، نشان می‌دهد که چگونه تمامیت‌خواهی از هر نوع، قدرت دگرگون‌کننده تخیل و واقعیت متعالی روح فردی را تهدید می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه سنت‌های معنوی زیربنایی اسلام، یهودیت و مسیحیت با آموزه‌های معنوی بودیسم تلفیق می‌شوند و وحدت آموزه‌های باطنی ادیان بزرگ جهان را تقویت می‌کنند. او با مقایسه قلمرو خیالی با میدان کهن الگوی یونگ، نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم جهان را با معنویت بخشیدن به روش‌های یونگ متحول کنیم، و ما را قادر می‌سازیم از دوگانگی فراتر رفته و جهان خلقت را الهی کنیم.

کتاب یونگ

هانری کربن
هانری کوربَن (یا با تلفظ فرانسوی آنری کُربَن) (به فرانسوی: Henry Corbin) (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ - درگذشتهٔ ژوئیهٔ ۱۹۷۸) فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بوده‌است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد.هانری کربن در ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ در پاریس به دنیا آمد. پدرش هانری آرتور کربن، یک مدیر تجاری، و مادرش اوژن فورنیه کربن بودند. آموزش‌های مذهبی کاتولیک را در کودکی آموخت و در مدرسه علوم مسیحی به نهضت پروتستان علاقه‌مند شد. وی در سال ۱۹۲۲ از مد...