کتاب تاریخ فلسفه اسلامی

History of Islamic philosophy
کد کتاب : 44675
مترجم :
شابک : 978-9640013335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

تاریخ فلسفه اسلامی
History of Islamic philosophy
ویراست دوم با تجدید نظر کامل در ترجمه و مقدمه
کد کتاب : 6484
مترجم :
شابک : 9786006220253
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ فلسفه اسلامی اثر هانری کربن

"تاریخ فلسفه اسلامی" نوشته ی "هانری کربن" اثری است که چشم اندازی همه جانبه و فراگیر از "تاریخ فلسفه اسلامی" را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. این اثر بسیار مهم "هانری کربن"، محقق اسلامی، فیلسوف و مورخ دین، تفسیر قطعی فلسفه ی اسلامی و سنتی از آغاز تا به امروز است. در این اثر معتبر ، "هانری کربن" مضامین مهم دیدگاه اعتقادی و عرفانی فلسفه اسلامی را از طریق مقایسه های موازی و در رابطه با عمیق ترین جریانات فلسفه غرب، روشن می سازد. "تاریخ فلسفه اسلامی" هم کتابی الهام بخش است و هم مرجعی ارزشمند و به خوانندگان این امکان را می دهد که عظمت این مجموعه از اندیشه ها را به خوبی دریابند.
"هانری کربن" ، در مقایسه با سایر خاورشناسان ، این امتیاز را دارد که پیش از هر چیز دیگری یک دانشمند فلسفه است و این امر او را قادر می سازد تا عمق موضوع مورد بحث را بهتر از هر شخص دیگری مورد پوشش قرار دهد. همچنین با پرداختن به فلسفه ی تطبیقی ، تحلیل او، دامنه ی فلسفه اسلامی را با سوالات اولیه ی فلسفه ی تطبیقی معاصر پیوند داده و درک متفاوتی را درباره موضوعات متنوع ایجاد می کند. او به طرز ماهرانه ای تصویری خلاصه و اساسی از "تاریخ فلسفه اسلامی" را نشان می دهد و موفق شده چهره ها و ایده های اصلی و مهم را به خواننده ای که با مفاهیم چندان آشنا نیست، معرفی کند. به این ترتیب ، "تاریخ فلسفه اسلامی" یک اثر مقدماتی مفید برای هر خواننده ای است که تازه به فلسفه ی اسلامی ، تئوسوفی و گنوسیسم عرفانی علاقه مند شده است و می خواهد درباره شخصیت هایی مانند "ابن سینا" ، "ابن العربی" ، "سهروردی" و بسیاری دیگر، اطلاعات بیشتری کسب کند.

کتاب تاریخ فلسفه اسلامی

هانری کربن
هانری کوربَن (یا با تلفظ فرانسوی آنری کُربَن) (به فرانسوی: Henry Corbin) (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ - درگذشتهٔ ژوئیهٔ ۱۹۷۸) فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بوده‌است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد.هانری کربن در ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ در پاریس به دنیا آمد. پدرش هانری آرتور کربن، یک مدیر تجاری، و مادرش اوژن فورنیه کربن بودند. آموزش‌های مذهبی کاتولیک را در کودکی آموخت و در مدرسه علوم مسیحی به نهضت پروتستان علاقه‌مند شد. وی در سال ۱۹۲۲ از مد...
قسمت هایی از کتاب تاریخ فلسفه اسلامی (لذت متن)
اصطلاح تصوف مصدر باب تفعل از ریشه صوف است و معنای آن اعتقاد به آیین صوفیه است.تصوف٬اساسا بسط پیام معنوی پیامبر و مجاهده شخصی برای تجربه وجوه آن از طریق مکاشفه مضمون وحی قرآنی است.معراجی که در اثنای آن پیامبر به اسرار الهی علم پیدا کرد ٬نمونه ای از تجربه ای است که صوفیان٬به نوبه خود برای نیل به آن به مجاهده پرداخته اند.تصوف اعتراض بارز و شهادت غیرقابل انکار اسلام معنوی ٬علیه گرایشی است که می خواهد اسلام را به صرف شریعت و ظاهر آن تقلیل دهد. تصوف٬جزئیات سلوکی معنوی را بسط داده که درجات ٬مراتب و اصول آن٬مستلزم حکمتی بوده است که عرفان نامیده می شود.بنابراین سه وجه شریعت٬طریقت و حقیقت٬ زندگی و تعلیمات اساسی صوفیان است.