کتاب آیین نگارش

Aeen-e Negaresh
مقاله علمی - پژوهشی
کد کتاب : 40225
شابک : 978-9643726812
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 334
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 25
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آیین نگارش اثر محمود فتوحی

"آیین نگارش" به قلم دکتر "محمود فتوحی"، اثری است جهت آموزش "آیین نگارش مقاله علمی – پژوهشی" که انتشارات سخن آن را در سیصد و سی و چهار صفحه به عرصه ی چاپ و انتشار رسانده است. این اثر به عنوان یکی از مراجع اصلی و معتبر پژوهش و تحقیق، "آیین نگارش مقاله علمی – پژوهشی" را با جدیدترین روش های آکادمیک به خواننده آموزش می دهد.
نویسنده در این اثر، انواع پژوهش را با ذکر مبانی و روش های آن معرفی می کند که هر کدام به زیر مجموعه هایی طبقه بندی می شوند. از انواع این تحقیقات می توان به پژوهش عمومی اشاره کرد که تحقیقات تجاری، پلیسی، روزنامه نگاری و داستانی را شامل می شود و دسته ی بعد پژوهش دانشگاهی است که خود از متشکل از انواع بنیادی، کاربردی و توسعه ای ترویجی است. "محمود فتوحی" همچنین به روش تحقیق نیز پرداخته که طی آن اصطلاحات، اخلاق، زبان و لحن پژوهش، واژه گزینی، دستور خط، نشانه ها و دستورهای فنی نگارش و موارد مرتبط دیگر نیز تشریح می شوند.
در کتاب "آیین نگارش"، خواننده با مقاله و انواع آن نظیر مقاله تالیفی، دانشنامه ای، مروری، نظری و گزارش پژوهش تجربی آشنا می شود و مراحل تدوین مقاله را می آموزد. کتاب همچنین شامل اطلاعات جامعی پیرامون ساختمان مقاله ی پژوهشی است و در کنار آن ها به توضیحاتی پیرامون مجله های علمی – پژوهشی، مرجع شناسی تحقیق، نمایه سازی نشریات علمی، مستند سازی اطلاعات درون متن و الگوهای مستندسازی و مرجع نویسی بر اساس به روزترین الگوهای پژوهشی و آموزشی دنیا پرداخته تا خواننده بتواند برای نگارش پایان نامه و یا یک پژوهش معتبر دانشگاهی از آن بهره ببرد.

کتاب آیین نگارش

محمود فتوحی
محمودِ فُتوحیِ رودمَعجَنی (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۴۳ در رودمعجن، تربت حیدریه) از استادان زبان و ادبیات فارسی در ایران است.دورهٔ دبیرستان را در شهر خود گذراند و در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تربیت معلم تهران مدرک کارشناسی ادبیات فارسی گرفت. کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذراند و دورهٔ دکتری زبان و ادبیات فارسی را در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه تهران با نگارش پایان‌نامه با عنوان «دیدگاه‌های نقد ادبی در عصر صفوی» زیر نظر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب و دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی به‌پایان ...