کتاب شخصیت پردازی پویا

Characters, Emotion & Viewpoint
آموزش نویسندگی 9
کد کتاب : 14020
مترجم :
شابک : 978-6000316785
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب شخصیت پردازی پویا اثر نانسی کرس

شخصیت های پیچیده خلق کنید.
چگونه شخصیت اصلی ای خلق کنیم که خوانندگان آن را فراموش نکنند؟ چگونه می توانیم بدون سردرگم کردن خوانندگان (یا خودمان) ، کتاب را از دیدگاه سوم شخص بنویسیم؟ چگونه می توانیم اطلاعات اساسی درباره ی گذشته ی یک شخصیت را در یک داستان قرار دهیم؟
شخصیت پردازی پویا که توسط نویسنده ی برنده ی جایزه نانسی کرس نوشته شده است به همه این سوالات و موارد دیگر پاسخ می دهد! این کتاب در دسترس پر از تمرین های تعاملی و توصیه های ارزشمند است که به شما می آموزد چگونه:
• بهترین نقطه نظر را برای داستان خود انتخاب کنید و بکار ببندید.
• شخصیت های سه بعدی و باورپذیری ایجاد کنید
• احساسات شخصیت های خود را توسعه دهید
• صحنه های عشق ، نبرد و مرگ واقع گرایانه ایجاد کنید
• برای ایجاد انگیزه در شخصیت ها و هدایت داستان خود از محروم سازی استفاده کنید.

با دهها نمونه از برخی از نویسندگان مشهور امروزی ، شخصیت پردازی پویا تکنیک های مورد نیازتان را برای ایجاد شخصیت ها و داستان هایی فراهم می کند که مطمئنا مدت ها بعد در دل و ذهن دفاتر ، ویراستاران و خوانندگان مدت ها پس از آنکه کتابتان را تمام کردند باقی می ماند.

کتاب شخصیت پردازی پویا

قسمت هایی از کتاب شخصیت پردازی پویا (لذت متن)
از این شرح می توانیم بفهمیم که سیلوی موهای خرمایی بلند و پر پشتی داشت. این توصیفات کمک می کند او در ذهن مجسم کنیم، اما در واقع ما چیزهای بیشتری هم درباره آن هم از واکنشش در مقابل زیبایی اش، در می یابیم، او آدم بی تفاوتی است. به جای اینکه نقشی در آرایش موهایش داشته باشد، فقط می گذارد که خواهرهای بزرگ ترش با موهایش بازی بازی کنند.

این نویسندگان و دیگر کسانی که در این فصل مطالبی از آنها نقل کردهایی با توصیفات دیدنی به این همه نکته دست می یابند، زیرا آنها جزئیاتی را انتخاب و بیان می کنند که چیزی بیشتر از معنای لفظی شان به ذهن متبادر می کنند. شما هم می توانید با انتخاب چند دسته از جزئیات دیدنی، موفق به این کار شوید. می توانید این موارد را به عنوان دستمایه ادبی خود در نظر بگیرید و نمونه هایی از هریک را که دوست دارید به کار بگیرید

جزئیات توصیفی اولیه خود را از شخصیت با دقت تمام انتخاب کنید و تصویری دیدنی بیافرینید تا بتوانید شخصیت را به گونه ای اساسی تر به تصویر بکشید. مطالبی درباره شخص درون این تصویر دیدنی به خواننده بگویید؛