کتاب اصول اساسی علم اقتصاد 

Basic Economics: A Citizen's Guide to the Economy
کد کتاب : 41362
مترجم :
شابک : 978-9644235306
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اصول اساسی علم اقتصاد  اثر توماس سوئل

"اصول اساسی علم اقتصاد"  به قلم "توماس سوئل" اثری بسیار آموزنده است و به راحتی قابل دسترسی است. این کتاب نه تنها برای گرایش های اقتصاد و یا مشاغل، بلکه برای همه ی افراد علاقه مند قابل درک است و می تواند مطالعه شود.
"توماس سوئل" در "اصول اساسی علم اقتصاد"  ایده های بزرگی را مطرح می کند که در آن نشان می دهد اقتصاد، امری پیرامون مبادله است ، نه راه حل. هر سیاست یا قانون، عواقبی دارد که بسیاری از آن ها منفی و پیش بینی نشده است و سرمایه داری، سیستمی است که کمترین میزان ستم یا نژادپرستی برای تخصیص منابع به حساب می آید. تنها تعداد کمی از مردم هستند به دلیل بیزاری از یک گروه قومی حاضرند از پیشرفت و رفاه دست بکشند.
"توماس سوئل" نشان می دهد که کارآیی اقتصادی برای افزایش استانداردهای زندگی و شادی عمومی بسیار مهم است. دخالت دولت در بازارهای آزاد تقریبا همیشه بد است زیرا میلیون ها تصمیم مردم را نادیده گرفته و پیامدهای منفی ناخواسته ای را ایجاد می کند. او در "اصول اساسی علم اقتصاد"  اظهار می دارد که معاملات بین مشارکت کنندگان مشتاق و آگاه متقابلا سودمند است و سیستم، قیمت اطلاعات را سریعتر و کارآمدتر از هر جایگزین دیگری منتقل می کند.
اقتصاد پیرامون تخصیص منابع کمیاب است که کاربردهای جایگزین دارند و مربوط به پول نیست؛ بلکه در مورد منابع اساسی است که پول و قیمت، آن ها را نشان می دهند. در نهایت "توماس سوئل" معتقد است که فقط ارزش های غیر اقتصادی وجود دارد زیرا اقتصاد به خودی خود یک ارزش نیست. بلکه سیستمی است که اطلاعاتی را فراهم می کند که می توان از طریق آن تصمیم گیری کرد.

کتاب اصول اساسی علم اقتصاد 

توماس سوئل
توماس سوئل (زاده ۱۹۳۰) اقتصاددان، نظریه‌پرداز اجتماعی، فیلسوف سیاسی و نویسندهٔ آمریکاییست. او هم‌اکنون عضو پیوستهٔ ارشد انستیتو هوور، دانشگاه استنفورد است. سول در کارولینای شمالی زاده شد ولی در هارلم، ایالت نیویورک بزرگ شد. او در دبیرستان ترک تحصیل کرد و در جنگ کره در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا خدمت کرد. او در ۱۹۵۸ لیسانس خود را از دانشگاه هاروارد، فوق لیسانس خود را در ۱۹۵۹ از دانشگاه کلمبیا و دکترا را در اقتصاد در ۱۹۶۸ از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. او به عنوان عضو هی...