کتاب تاریخ آفریقای جنوبی

South Africa in World History
کد کتاب : 41437
مترجم : حسین حمیدی نیا
شابک : 978-9644238789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ آفریقای جنوبی اثر ایریس برگر


این کتاب در قرون اولیه ی دوره ی کومون با گروه های مختلف مردمی که در جنوب آفریقا ساکن شده بودند آغاز می شود. علوفه جویان عصر حجر، کشاورزان با فناوری آهن، و دامداران، همگی برای ایجاد یک جامعه ی پیچیده قبل از ورود اروپایی ها تعامل داشتند. در قرن هفدهم، مهاجران هلندی یک جامعه استعماری را بر اساس کار ساکنان بومی "کیپ" و بردگان وارداتی از هند شرقی و سایر مناطق آفریقا ایجاد کردند.
فتح بریتانیا در اوایل قرن نوزدهم به بردگی و همچنین اشکال جدید سلطه استعماری، تنش بین بریتانیایی ها و مهاجران اصلی هلندی، مبارزه مسلحانه بین جوامع اروپایی در حال گسترش و آفریقایی ها (از جمله پادشاهی بسیار نظامی شده زولو) پایان داد. و فعالیت تبلیغی فشرده که بسیاری از جوامع آفریقایی را متحول کرد. کشف الماس و طلا در اواخر قرن نوزدهم صنعتی شدن مبتنی بر نیروی کار مهاجر، درگیری‌های جدید بین بریتانیایی‌ها و آفریقایی‌ها، تسخیر نهایی جوامع آفریقایی و اروپای جدید را به ارمغان آورد.
در طول قرن بیستم، علیرغم توسعه اقتصادی بیشتر، جوامع آفریقایی به طور فزاینده ای فقیر شدند. اشکال جدید سلطه ی نژادی منجر به اجرای آپارتاید در سال 1948 و تشدید سازماندهی سیاسی در بین ملی گرایان آفریقایی و آفریقایی شد. تشدید مقاومت در دهه‌های 1970 و 1980 همراه با تغییرات شدید در موازنه ی بین‌المللی قدرت، به دولت آپارتاید در سال 1994 پایان داد و مبارزه شدیدی را برای غلبه بر میراث اقتصادی و سیاسی آپارتاید با ساختن یک جامعه جدید غیرنژادی انجام داد.

این کتاب بر تاریخ اجتماعی و فرهنگی تأکید دارد و بر تعاملات و هویت افراد بر اساس نژاد، طبقه، جنسیت، مذهب و قومیت تمرکز دارد. همچنین به تغییرات در ادبیات (چه شفاهی و چه کتبی)، موسیقی و هنر می پردازد و از زندگی نامه های گسترده استفاده می کند.
ادبیات اتوبیوگرافیک برای برای بحث در مورد موضوعات اصلی استفاده شده است. در حالی که این کتاب تاکیدش را بر گرایش های غالب در مطالعات تاریخی در دو دهه گذشته می گذارد، شامل مطالب اخیر در مورد تاریخ محیط زیست و روابط بین آمریکایی های آفریقایی تبار و جنوبی است.
این کتاب هر جا که لازم است مقایسه ی بین تاریخ آفریقای جنوبی و ایالات متحده را برجسته می کند.

کتاب تاریخ آفریقای جنوبی

ایریس برگر
آیریس برگر (براون) متولد 12 اکتبر 1941 ، مورخ آمریکایی آفریقا است. وی در دبیرستان شهر اوانستون تحصیل کرد. سپس در سال 1969از دانشگاه میشیگان مدرک کارشناسی دریافت کرد. برگر با مورخ رونالد برگر ازدواج کرده است و دو دختر دارد. وی تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گذراند و در آنجا موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته تاریخ آفریقا در سال 1967 و درجه دکترا در سال 1973 شد. او در كنیا در مدرسه ابتدایی كاگا ، مدرسه كاری اجتماعی اسرائیل و دبیرستان دخترانه Machakos شروع به تدریس کرد....
دسته بندی های کتاب تاریخ آفریقای جنوبی
نکوداشت های کتاب تاریخ آفریقای جنوبی
Berger's book...is fully cognisant of the latest research and written with verve and clarity. More than any of its competitors, it skilfully uses individual stories and episodes to convey the complexity of life in South Africa...This history is lively and poignant
کتاب برگر ... کاملا از آخرین تحقیقات آگاه است و با دقت و وضوح نوشته شده است. بیش از هر یک از رقبای خود، به طرز ماهرانه ای از داستان ها و قسمت های جداگانه برای انتقال پیچیدگی زندگی در آفریقای جنوبی استفاده می کند... این تاریخ پر جنب و جوش و تکان دهنده است.
Kronos

قسمت هایی از کتاب تاریخ آفریقای جنوبی (لذت متن)