کتاب آه! ما الاغ ها

Ma Olagh-ha
  • 15 % تخفیف
    119,000 | 101,150 تومان
  • موجود
  • انتشارات: گیوا گیوا
    نویسنده:
کد کتاب : 41514
مترجم :
شابک : 978-6004516921
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آه! ما الاغ ها اثر عزیز نسین

«آه! ما الاغ‌ها» نام اولین داستان از کتابی به همین نام به نویسندگی عزیز نسین است. این مجموعه شامل ده‌ داستان کوتاه طنز از مهمت نصرت ملقب به عزیز نسین است که مانند دیگر آثار این نویسندۀ برجستۀ ترک‌زبان، نقدهای اجتماعی را بدون رودربایستی و با ظرافت تمام در دل خود جای‌ داده است.
در داستان «آه! ما الاغ‌ها»، الاغ قصه با اینکه خطر را بیخ گوش خود احساس می‌کند، تا آخرین لحظه آن را انکار می‌کند، همان‌کاری که انسان‌های سطحی با واقعیت‌های زندگی انجام می‌دهند و آنقدر پذیرش حقیقت را به بعد موکول می‌کنند تا گریبان آنها را بگیرد و کار از کار بگذرد. نه داستان بعدی نیز حاوی مضامین اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی است که همگی در لفافۀ طنزی قوی بیان شده‌اند.
خوانندۀ ایرانی آثار عزیز نسین به واسطۀ شباهت‌های فرهنگی و سنتی بسیاری که در دو کشور وجود دارد، بعید است لب به خنده نگشاید و از خواندن نقدهای فرهنگی و اجتماعی او لذت وافر نبرد.

کتاب آه! ما الاغ ها

عزیز نسین
مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (۲۰ دسامبر ۱۹۱۵- ۶ ژوئیه ۱۹۹۵) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد به...