کتاب اخلاق

Ethique
کد کتاب : 42531
مترجم :
شابک : 978-6005747812
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق اثر ادگار مورن

این کتاب به سوال زیر پاسخ می‌دهد: برای غلبه بر نگرانی و اضطراب ناشی از رفتارهای خود، به چه ارزش‌هایی باید اتکا کنیم؟ حتی در شرایطی که اکثر اوقات نتایج رفتارهایمان با نیتمان همخوانی ندارد و حتی در جهت مخالف آن است. ادگار مورن، جامعه‌شناس فرانسوی، نه اخلاق‌گرا است و نه نیهیلیست. او دعوت‌کننده‌ای است به جستجوی منابع اخلاق و تجدید حیات آن در زندگی فردی و اجتماعی.

کتاب "اخلاق" ششمین جلد از مجموعه روش او است. همان‌طور که خود نویسنده در مقدمه‌ای که برای خوانندگان فارسی زبان نوشته است توضیح می‌دهد، در این کتاب به بحث درباره بنیان اخلاق نمی‌پردازد؛ بلکه هدف او جدی‌گیری در مورد خواستگاه اخلاق است. در پنج فصل کتاب، او پیچیدگی را به عنوان اصل بنیادی در روابط انسانی مورد بحث قرار می‌دهد، یک پیچیدگی که ما را به "اصلاح اندیشه" فرا می‌خواند.

کتاب اخلاق

ادگار مورن
ادگار مورَن فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی است. وی در ۸ ژوئیه ۱۹۲۱ در پاریس با نام اصلی «ادگار ناهوم» زاده شد. او رگه‌های یهودی–اسپانیایی (Sephardi) دارد و به خاطر تنوع کارهایش شهرت دارد، چندان که علاقه‌مندی‌های مختلفی در کارهایش دیده می‌شود و به مرزهای مرسوم در نظام‌های دانشگاهی بی‌اعتنا است. او در سال ۱۳۸۲ به دعوت دکتر امیر نیک پی به ایران سفر کرد و همراه داریوش شایگان در دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد.کارهای معرفت‌شناختی او انقلابی&zwn...