کتاب یونگ شناسی کاربردی

Beginner's Guide to Jungian Psychology
کد کتاب : 43246
مترجم :
شابک : 978-6006268132
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یونگ شناسی کاربردی اثر رابین رابرتسون

در این «کتاب یونگ شناسی کاربردی»، دکتر رابرتسون توضیح می‌دهد که چگونه یونگ غربی‌ها را دوباره به دنیای کهن‌الگوها - تصویرسازی از ناخودآگاه جمعی، اسطوره‌شناسی و نمادهای موجود در طبیعت- بازگرداند. او ساختار و پویایی روان، معنای رویاها، سایه، آنیما/آنیموس و شکل مرموز خود را مورد بحث قرار می دهد. این مقدمه کاربردی و در عین حال الهام بخش می تواند فلسفه/روانشناسی هیجان انگیز یونگ را بخشی از زندگی شما کند.
رابین رابرتسون یک روانشناس با مدرک دکترا است. در روانشناسی بالینی و کارشناسی ارشد در روانشناسی مشاوره، ریاضیدان و نویسنده 16 کتاب در مورد موضوعات روانشناسی یونگ، علم، نظریه آشوب، و هنر. کتاب‌های او شامل «راهنمای مبتدی به وحی»، «کاوش کردن روح از درون به بیرون» و «راهنمای مبتدی برای روان‌شناسی یونگ» است.

کاری که رابرتسون انجام می‌دهد این است که به مبتدی احساس کلی تفکر یونگی را ارائه می‌کند، طرح‌های اساسی را ترسیم می‌کند و مثال‌های ساده ارائه می‌کند. البته کتاب‌های دیگر به جزئیات بیشتری می‌پردازند، اما این کتاب برای مبتدی ها بهتر عمل می کند.

کتاب یونگ شناسی کاربردی

رابین رابرتسون
رابین رابرتسون عمری را در پل های دنیای روانشناسی، علوم، تجارت و هنر گذرانده است. او یک روانشناس بالینی، استاد دانشگاه، نویسنده و مدرس بوده است که تاکنون پانزده کتاب و بیش از دویست مقاله را هم در روانشناسی و هم در زمینه جادوی سرگرمی خود منتشر کرده است. وی قبل از روانشناسی، در ابتدا معاون توسعه نرم افزار برای یک شرکت بزرگ بیمه بود. سپس بیش از سی سال، او همچنین یک طراح نرم افزار رایانه و مشاور برنامه بازنشستگی چند کارفرما بود. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد جداگانه در ریاضیات و ادبیات انگلیسی و همچ...
دسته بندی های کتاب یونگ شناسی کاربردی
قسمت هایی از کتاب یونگ شناسی کاربردی (لذت متن)
یونگ نیز مانند زیگموند فروید - که هنوز هم معروف ترین استاد او به شمار می آید - پزشک بود و تبدیل به یکی از اولین پیشگامان رشته جدید روان کاوی شد، یونگ به عنوان یک روانشناس بالینی همچنین پایه گذار کاری در روان شناسی تجربی بود که بعدها به دستگاه دروغ سنج انجامید. (گرچه سوءاستفاده از این روش یونگ را آزرده خاطر کرد) . در هر حال در ابتدا توجه یونگ به عقده جلب شد. درباره عقده ها تا اندازه ای در بخش دوم صحبت خواهد شد.

برای مثال، مفهوم فرویدی عقده آدیپ، یونگ را عمیقا تحت تأثیر قرار داد، اما یونگ چیزی متفاوت با آنچه منظور فروید بود را مشاهده کرد. به طور خلاصه فروید استدلال می کرد که تابوی زنای با محارم، درون همه ما وجود دارد و به این دلیل همواره باید نمودهایی در افسانه ها و ادبیات ما داشته باشد. فروید احساس می کرد که زنای محارم به بهترین شکل در افسانه آدیپ بیان شده است. در این افسانه آدیپ ندانسته پدرش، لائوس را می کشد و با مادرش یوکاسته ازدواج می کند.