کتاب احساس رضایت

Contentment A Way to True Happiness
راهکارهای موثر جهت دستیابی به شادی پایدار همراه با راهکار عملی
کد کتاب : 6633
مترجم :
شابک : 9786006268262
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب احساس رضایت اثر رابرت الکس جانسون

نیروها و انرژی زندگی مدرن همواره افراد را به سمت دستیابی و کسب کردن چیزهای بییشتر ترغیب کرده و مرتب آن ها را به طرف ماموریتی جدید هل می دهد که ظاهرا خشنودی و رضایت او، در پی انجام آن ماموریت است. اما در کتاب "احساس رضایت" یا "راهکارهای موثر جهت دستیابی به شادی پایدار همراه با راهکار عملی"، یکی از بزرگترین تحلیلگران جهان بر اساس فلسفه ی یونگ به نام "رابرت الکس جانسون" در کنار روان درمان مشهور، "جری رول" خواننده را به سمت درک عمیق تری از شادی حقیقی و پایدار هدایت می کنند. توصیه های ساده ی این کتاب، در سطحی ابتدایی و قابل فهم به نگارش در آمده و از داستان شاه لیر شکسپیر استفاده شده تا بهتر نشان داده شود که ما که باید خشنودی را در آنچه داریم بدست بیاوریم و قربانی کلک ذهنی انتظار برای شرایط بهتر نشویم.
در کتاب "احساس رضایت" می خوانیم که به جای موکول کردن لذت و شادی و رضایت خاطر به زمانی دیگر، مکانی متفاوت و شرایطی بهتر، آن را در همان لحظه حس کنیم. برای مثال به جای اینکه بگوییم به محض تمام کردن این پروژه، یا رسیدن به شغل مد نظر، یا یافتن یک رابطه ی مناسب شاد خواهم بود، جانسون و رول ما را تشویق می کنند بر سر آنچه هست بحث کرده، آن را پذیرفته و در آغوش بکشیم. "احساس رضایت" اثری خردمندانه و سرشار از دستورالعمل های مفید است که با راهنمایی های مداوم و آهسته، تمام ابزاری که نیاز داریم از جمله داستان های تصویری، افسانه ها، اشعار و تمرین های عملی و کاربردی را در اختیارمان قرار می دهد تا بتوانیم رضایت و خشنودی حقیقی را حالا و همینجا بدست بیاوریم.

کتاب احساس رضایت

نکوداشت های کتاب احساس رضایت
A winning argument for why we should cease to seek a fix or an answer and find deeper satisfaction in things as they are.
بحثی پیروزمندانه در باب اینکه چرا باید از گشتن به دنبال پاسخی ثابت دست کشیده و به رضایتی عمیق در همه چیز ،همانگونه که هست برسیم.
Publishers Weekly Publishers Weekly

argues for learning to live wholly with what we have rather than ceaselessly striving for more.
بحثی بر اینکه به جای تلاشی بی انتها برای چیزهای بیشتر، بتوانیم با هر آنچه داریم به طور کامل زندگی کنیم.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب احساس رضایت (لذت متن)
کیست که خواستار احساس رضایت نباشد؟ با این وجود در زندگی امروزی ما، نارضایتی همه گیر شده است. حکایت غم انگیز زمانه ی ما این است که به هر چه دست پیدا کنیم، هراندازه پس انداز کنیم، هر میزان برکت در زندگی داشته باشیم، این همه هرگز کافی نیستند. هر خواسته ای را که رفع می کنیم، همیشه خواسته ی دیگری برمی خیزد. شاید خانه ای در محله ای گران قیمت داشته باشیم و بیش از بیل گیتس درآمد داشته باشیم، اما احساس کافی بودن و اشباع شدن همواره می لغزد و می رود. این موضوع از آن روست که احساس رضایت، نتیجه ی آنچه در زندگی داریم یا انجام می دهیم نیست. احساس رضایت آنجا نیست. بسیار خوب، شاید هنوز ذراتی از رضایت در آنجا باشد اما آن ها هم پس از مدت کوتاهی، دیگر ما را راضی نمی کنند و عطش ما بیشتر می شود. هر اندازه هم بکوشیم، هیچ میزانی از دارایی، قدرت یا اعتبار اجتماعی، احساس رضایت را برای مدتی بلند فراهم نمی کنند. زمانی را در نظر بگیرید که واقعا احساس رضایت داشتید. تقریبا همه می توانند لحظه هایی را به یادآورند که آن نیاز درونی شان رفع شده بود. برای مثال شاید در حال تماشای کودکتان بودید که اولین کیک تولدش را می خورد یا برای اولین بار روی پاهای خود راه می رفت. چه تجربه ی رضایت بخشی! شاید به دریاچه ای آرام برای ماهیگیری رفته بودید یا در جنگلی ساکت قدم می زدید و از ضرب الاجل ها، فشارهای کاری و غرولند مداوم کارهای خانه کاملا دور بودید. احساس رضایت می تواند در کار هم اتفاق بیفتد؛ یعنی در آن لحظاتی که به نظر می رسد با کارهایی که انجام می دهیم هماهنگ هستیم. رسیدن به اهداف هم می تواند برای مدتی احساس رضایت را فراهم کند. اما چنین لحظاتی خیلی زود رنگ می بازند. اغلب زمانی به یاد می آوریم در گوشه ای از بهشت بودیم که روزها و هفته ها از آن گذشته است و آنگاه دلتنگ آنچه از دست داده ایم می شویم. کیک دیگری می پزیم یا دوباره به جنگل می رویم. اما دیگر آن احساس به وجود نخواهد آمد. حفظ احساس رضایت دشوار است و اما این روزها چگونه می توان به آرامش درون، رضایت و آرامش ذهن رسید؟ جامعه به ما می آموزد که تنها واقعیت ممکن، واقعیتی است که آن را در دست داریم و نگه داشته ایم. جامعه ی ما برای تجربه های بیرونی و داشته های مادی ارزش قائل است. بنابراین در بیرون« به دنبال احساس رضایت می گردیم و با ذهنیت بعد از این که...» زندگی می کنیم.