کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا

Inner work
کد کتاب : 6637
مترجم :
شابک : 978-6009225156
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تخیل فعال
Inner work : using dreams and active imagination for personal ‭growth
بزرگ ترین کشف پروفسور کارل گوستاو یونگ
کد کتاب : 6631
مترجم :
شابک : 9786006268330
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تخیل فعال اثر رابرت الکس جانسون

رابرت الکس جانسون نویسنده تخیل فعال: استفاده از رویاها و تخیل فعال برای رشد شخصی ، یک روانشناس و نویسنده برجسته است که آموزش می دهد که چگونه می توان از رویاها و تمرینات درونی برای دستیابی به یکپارچگی شخصی و زندگی رضایت بخش تر استفاده کرد.

در این کتاب جانسون یک روش چهار مرحله ای ساده را با هدف کمک به ما در کشف ناخودآگاه معرفی می کند. او ما را تشویق می کند تا نمادی را که در رویاها و تصورات فعال ما ظاهر می شود را ببینیم.

در مقدمه کتاب می خوانیم : یونگ متوجه شد که بیشتر مشکلات عصبی، احساس گسستگی و خلأ معنا در زندگی معاصر، به دلیل جدا شدن ذهن آگاه از ناخودآگاه است. به عنوان یک موجود آگاه، یک حس مبهم در همه ما وجود دارد که بخشی از وجودمان راگم کرده ایم و چیزی را که زمانی متعلق به ما بوده است، ازدست داده ایم. جدایی ما از ناخودآگاه، به معنای جدایی ما از روح مان و زندگی معنوی است. هر فردی باید زندگی درونی را به هر شکلی که می تواند آگاهانه یا ناآگاهانه، ارادی یا غیرارادی انجام دهد. در غیر این صورت دنیای درونی مدعی ما خواهد شد و حقش را از ما مطالبه خواهد کرد. ما ازطریق کار درونی می توانیم به آن قلمرو وارد شویم؛ نیایش ها، تمرکز، کار روی رویاها، مراسم و آیین ها و تخیل فعال. اگر ما تلاش کنیم به دنیای درون بی اعتنا باشیم، همان طور که اکثرمان هستیم، ناخودآگاه ازطریق آسیب های روانی راه خود را به زندگی ما بازخواهد کرد؛ نشانه های بیماری های روان تنی، وسواس ها، افسردگی ها و مشکلات عصبی.

کتاب تخیل فعال

رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون (زاده 26 مه 1921 - درگذشته 12 سپتامبر 2018) تحلیلگر ، روان درمانگر و نویسنده آمریکایی بود.کتاب های او بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخته استجانسون در پورتلند، اورگان متولد شد. او در دانشگاه اورگان و دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. پس از چهار سال اقامت در صومعه، جانسون در سال 1967 به کالیفرنیا بازگشت. او کار خود را به عنوان روان درمانگر از سر گرفت و در کلیسای جامع سنت پل در سن دیگو سخنرانی کرد .جانسون همچنین در Sri Aurobindo Ashram در پوندیچری هند تحصیل کرد. در سال 2002 دکترای افتخاری...
قسمت هایی از کتاب تخیل فعال (لذت متن)
و خداوند به یوشع گفت: «و بنگر که من جریکو را در دستان تو قرار دادم... و تو و همه مردان جنگی ات باید یک بار دور شهر بگردید. این کار را شش روز انجام دهید و هفت روحانی پیشاپیش تابوت مقدس هفت شیپور از شاخ قوچ را حمل کنند و در روز هفتم، هفت بار به دور شهر بگردید و روحانی ها در شیپورها بدمند و زمانی که آن دم بلند را در شاخ قوچ دمیدند و زمانی که شما صدای شیپور را شنیدید، همه مردم با صدای بلند فریاد کنند؛ و دیوار شهر فروخواهدریخت و هرکس از فردی که درست در جلویش است، بالا خواهد رفت... این داستان به واقعه ای برمی گردد که باید در حدود 1500 تا 2000 سال پیش ازمیلاد مسیح اتفاق افتاده باشد و براساس یک سنت شفاهی به ما به ارث رسیده است. اگر به داستان در سطح نمادین نگاهی بیاندازیم، حاوی اصل کهن الگویی شگفت انگیزی است؛ روش راهیابی به تضادهایی درونی که به نظر غیرممکن می رسند. در این افسانه خاص، مردم بر علیه حصاری برمی خیزند که کاملا غیرقابل نفوذ است. این حصار دارای دیوارهایی است که توسط هیچ نوع ابزاری که در اختیار آن قوم بوده، قابل شکاف یا شکستن نیست. اما رهنمودی به آن ها داده می شود: آن ها باید مراسم ساده و روزانه پیاده روی به دور دیوارهای جریکو را انجام دهند. آن ها هیچ حمله مستقیمی انجام نمی دهند، زیرا هیچ حمله ای نمی تواند موفقیت آمیز باشد. بالاخره پس از انباشت این راهپیمایی های آیینی، به صدا درآوردن شیپورها و فریاد زدن ها، اتفاقی می افتد: دیوار فرومی ریزد. زندگی درونی ما معمولا مانند سفری از یک جریکو به جریکوی دیگر است. ما پیوسته در برابر موانع درونی مان که به نظر شبیه قلعه هایی با دیوارهای غیرقابل نفوذ و حفاظت شده می آیند، قیام می کنیم. گاهی اوقات ما به آن ها عقده های خودکار می گوییم؛ زیرا آن ها عقده هایی اند که کاملا خارج از حوزه تأثیر و دانش ذهن آگاه ما هستند. ما تنها می توانیم ازطریق خرابی هایی که در زندگی و عواطف ما پدید می آورند از آن ها آگاه شویم. اکثر ما تضادها را زمانی در زندگی مان تجربه می کنیم که ما را پاره پاره می کنند و به نظر غیرقابل حل می رسند. ما دیگر نمی توانیم راهی برای پیشروی، مکانی برای ایستادن و یا روشی برای رسیدن به نتیجه پیدا کنیم.

زمانی که تخیل فعال را وارد زندگی تان می کنید، از طیف وسیع نیازهایی که از شما برطرف می کند شگفت زده خواهید شد. در یک زمان تخیل فعال می تواند به شما کمک کند تا تضادهای روزمره و عملی تان را حل کنید؛ مانند این که فرزندتان را به کدام مدرسه بفرستید یا پول تان را چگونه خرج کنید.

کهن الگوها به همراه تمام نیروهای غریزی سرکوب شده شان از درون جنگل ازلی، غلیان می کنند و مانند حیوانات وحشی طبیعت، کوچک ترین ارتباطی با مفاهیم انسانی عدالت، انصاف و اخلاق ندارند.