کتاب پنجمین فرمان

The Fifth Discipline
خلق سازمان یادگیرنده
کد کتاب : 31989
مترجم : حافظ کمال هدایت
شابک : 978-9646175549
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پنجمین فرمان اثر پیتر سنگه


این نسخه اصلاح‌شده از پرفروش‌ترین اثر کلاسیک بر اساس پانزده سال تجربه در عملی کردن ایده‌های پیتر سنگه است. همانطور که سنگه روشن می کند، در دراز مدت تنها مزیت رقابتی پایدار، توانایی سازمان شما برای یادگیری سریعتر از رقبا است. داستان‌های رهبری راه‌های زیادی را نشان می‌دهند که ایده‌های اصلی پنجمین فرمان، که بسیاری از آنها در اولین انتشار رادیکال به نظر می‌رسیدند، عمیقا با روش‌های مردم برای دیدن جهان و شیوه‌های مدیریتی آنها ادغام شده‌اند.
سنگه توضیح می‌دهد که چگونه شرکت‌ها می‌توانند با اتخاذ استراتژی‌های سازمان‌های یادگیرنده، خود را از بلوک‌های یادگیری که بهره‌وری و موفقیت آن‌ها را تهدید می‌کنند خلاص کنند، که در آن الگوهای جدید و گسترده‌ای از تفکر پرورش می‌یابند، آرزوهای جمعی آزاد می‌شوند، و مردم به طور مداوم یاد می‌گیرند که چگونه ایجاد کنند. نتایجی که واقعا همه آرزو دارند.
سنگه در این کتاب توضیح می دهد:

• جرقه یادگیری واقعی را دوباره روشن کنید که توسط افرادی متمرکز بر آنچه واقعا برای آنها اهمیت دارد، هدایت می شود
• کار تیمی را به خلاقیت کلان پیوند دهید
• خود را از مفروضات و طرز فکرهای محدود رها کنید
• این کتاب به شما یاد می دهد که جنگل و درختان را ببینید
• به مبارزه بین کار و زمان شخصی پایان دهید
این نسخه به روز شده حاوی بیش از صد صفحه مطالب جدید است که بر اساس مصاحبه با ده ها متخصص در شرکت هایی مانند BP، Unilever، Intel، Ford، HP، و عربستان سعودی آرامکو و سازمان هایی مانند Roca، Oxfam، و بانک جهانی است.

کتاب پنجمین فرمان

پیتر سنگه
پیتر سنگه، زاده ی سال 1947، متخصص علوم سیستم ها و نویسنده ای آمریکایی است. او استاد مدرسه ی مدیریت، عضو هیئت علمی موسسه ی سیستم های پیچیده، و بنیان گذار جامعه ی سازمانی یادگیرنده است. سنگه مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی هوافضا، مدرک مهندسی خود را در رشته ی مدل سازی سیستم های اجتماعی در سال 1972، و مدرک دکترای خود را در رشته ی مدیریت در سال 1978 گرفته است.
نکوداشت های کتاب پنجمین فرمان
Forget your old, tired ideas about leadership. The most successful corporation . . . will be something called a learning organization.
ایده های قدیمی و خسته خود را در مورد رهبری فراموش کنید. موفق ترین شرکت . . چیزی به نام سازمان یادگیرنده خواهد بود.
Fortune

قسمت هایی از کتاب پنجمین فرمان (لذت متن)