کتاب مهارت تصمیم گیری

Decisive
  • 15 % تخفیف
    225,000 | 191,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آرایان آرایان
    نویسنده:
کد کتاب : 31986
مترجم :
شابک : 978-6009879311
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 397
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب سال مدیریت CMI سال 2014

نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز سال 2013

معرفی کتاب مهارت تصمیم گیری اثر دن هیث


تحقیقات در روانشناسی نشان داده است که تصمیمات ما توسط مجموعه ای از تعصبات و چیزهای غیر منطقی مختل می شود: ما بیش از حد اعتماد به نفس داریم. ما به دنبال اطلاعاتی هستیم که از ما پشتیبانی کند و اطلاعاتی را که پشتیبانی نمی کنند کم اهمیت می دانیم. احساسات کوتاه مدت حواسمان را پرت می کند. به نظر می رسد وقتی صحبت از انتخاب می شود ، مغز ما ابزار معیوبی است. متأسفانه صرفا آگاهی از این کاستی ها مشکلی را برطرف نمی کند ، چیزی بیش از این که صرفا بدانیم نزدیک بین هستیم به دیدن ما کمک می کند. سوال واقعی این است: چگونه می توانیم بهتر عمل کنیم؟
در کتاب مهارت تصمیم گیر ، هیس ها ، بر اساس مطالعه جامع ادبیات تصمیم گیری ، فرایندی چهار مرحله ای را برای مقابله با این سوگیری ها معرفی کردند. مهارت تصمیم گیری که به سبک جذاب و روانی برای خواندن نوشته شده است ، خوانندگان را به سفری فراموش نشدنی می برد ، از ترفند هوشمندانه ی تصمیم گیری یک ستاره ی راک تا خرید فاجعه آمیز یک مدیرعامل ، تا یک سوال واحد که اغلب می تواند تصمیمات شخصی بد را حل کند.
در طول مسیر ، ما پاسخ سوالات مهم مانند اینها را می آموزیم: چگونه می توانیم چرخه ی عذاب آور تصمیمات خود را متوقف کنیم؟ چگونه می توانیم بدون سیاست مخرب تصمیمات گروهی بگیریم؟ و چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که از فرصت های ارزشمند تغییر مسیر خود غافل نمی شویم؟
این کتاب سرنوشت سازترین و مهمترین کتاب برادران هیس است که با ارائه استراتژی های جدید و ابزارهای عملی ، ما را قادر به انتخاب بهتر می کند. زیرا تصمیم صحیح ، در لحظه مناسب می تواند تفاوت ایجاد کند.

کتاب مهارت تصمیم گیری

دن هیث
دن هیث، سخنران، استاد دانشگاه و نویسنده ی آمریکایی است.او استاد دانشگاه دوک است و علاوه بر آن، ستون نویس مجله ی Fast Company نیز هست.
نکوداشت های کتاب مهارت تصمیم گیری
A leader's most important job is to make good decisions, which—minus perfect knowledge of the future—is tough to do consistently.The Heath brothers explain how to navigate the land mines laid by our irrational brains and improve our chances of good outcomes.
مهمترین کار یک رهبر تصمیم گیری خوب است ، که منهای داشتن دانش کامل از آینده برای انجام مداوم کار سختی است. برادران هیس توضیح می دهند که چگونه می توان مین هایی که مغزهای غیر منطقی ما برایمان کار گذاشته اند را جهت یابی کرد و شانسمان را برای نتایج خوب بهبود بخشید.
Inc

قسمت هایی از کتاب مهارت تصمیم گیری (لذت متن)
کول به کمک همین ایجاد رقابت، خود را از این تله رهانید. البته این حرکت را بسیار مخفیانه و زیرپوستی انجام داد. او می گوید: «در ابتدا، تمام همکارانم به عقل من شک کرده بودند، چون به نظرشان خیلی زمانبر و پرهزینه بود؛ اما الان همه دارند همین کار را می کنند. شما به این روش، با اشخاص زیادی ملاقات می کنید و آشنا می شوید و با انواع و اقسام مفاهیم صنعتی نیز آشنا خواهید شد. در برخی موارد دیگران متقاعدتان می کنند و قبول می کنید که حق آنهاست و یاد می گیرید عوامل تمایز و برتری شرکتهای دیگر را به درستی ارزیابی کنید. البته، هیچ کدام از این ها تنها با هم صحبتی با یک نفر به وجود می آید.

به این ترتیب، کول با نخستین عامل ویرانگر و آفت تصمیم گیری، یعنی چارچوب محدود کننده، مقابله کرد. این عامل ویرانگر، گرایش انسان را به محدود کردن انتخاب هایش در شرایط دوگانه نشان می دهد برای مثال، به جای این که از خودمان بپرسیم: «چگونه روابطم را با شریک زندگی ام بهبود بخشم؟» به خود می گوییم: «ماشینم را عوض کنم یا نه؟»