کتاب من دینامیتم!

I Am Dynamite!: A Life of Nietzsche
(سرگذشت فریدریش نیچه)
  • 15 % تخفیف
    365,000 | 310,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: برج برج
    نویسنده:
کد کتاب : 43529
مترجم :
شابک : 978-6227280074
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه Hawthornden سال 2019

معرفی کتاب من دینامیتم! اثر سو پریدو


فردریش نیچه یکی از اسرارآمیزترین شخصیتهای فلسفه است و مفاهیم وی - ابرانسان ، اراده قدرت ، اخلاق برده - اساسا درک ما از شرایط انسانی را تغییر داده است. اما واقعا بیشتر مردم چه چیزی در مورد نیچه می دانند - فراتر از سبیل ، مضراب و پیوند طولانی مدت با نهیلیسم و فاشیسم؟ متفکری را که به یک اندازه مورد علاقه آلبرت کامو ، عین رند ، مارتین بوبر و آدولف هیتلر بود کجا قرار دهیم؟
نیچه نوشت که تمام فلسفه زندگی نامه ای است و در این بیوگرافی کاملا جذاب و بدیع ، سو پریدو خوانندگان را به دنیای این انسان درخشان ، عجیب و غریب و کاملا آشفته وارد می کند و وقایع و افرادی را که زندگی و کار او را شکل داده اند ، روشن می کند. پریدو از طریق تربیت متواضعانه و متعبدانه مسیحی خود - تحت الشعاع مرگ مرموز پدرش - از طریق حرفه تدریس ، فلسفه پردازی تنها در کوههای بلند ، و سقوط قلب شکسته به جنون ، زندگی فکری و احساسی نیچه را با بینش و حساسیت یک رمان نویس مستند می کند.
او همچنین پرتره های فراموش نشدنی از افرادی که برای او مهمترین بودند را تهیه می کند ، از جمله ریچارد و کوزیما واگنر ، لو سالومه ، زنی که قلب او را شکست. و خواهرش الیزابت ، ملی گرایی خشمگین و ضد یهودی آلمانی که متون او را دستکاری کرده و آرشیو نیچه را به مقصدی برای ایدئولوگ های نازی تبدیل کرده است.
من دینامیتم! بیوگرافی ضروری برای هر کسی است که بدنبال درک مورد سو تفاهم قرار گرفته ترین فیلسوف تاریخ است.

کتاب من دینامیتم!

سو پریدو
سو پریدو نویسنده انگلیسی-نروژی است. مادربزرگ او برای کاوشگر رولد آموندسن موسی بود و مادربزرگش توسط ادوارد مونک نقاشی شد، وی بعداً بیوگرافی وی را تحت عنوان Edvard Munch: Behind the Scream نوشت.
نکوداشت های کتاب من دینامیتم!
An attentive, scrupulous portrait
یک پرتره ی دقیق.
Parul Seghal

Prideaux’s biography is a strikingly original portrait of Nietzsche and beautifully written
بیوگرافی پریدو پرتره ای کاملا بدیع از نیچه است و به زیبایی نوشته شده است.
Antony Beevor

قسمت هایی از کتاب من دینامیتم! (لذت متن)