کتاب راهنمای نگارش تاریخ

A Pocket Guide to Writing in History
کد کتاب : 43674
مترجم :
شابک : 978-9644163494
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای نگارش تاریخ اثر مری لین رامپولا

«راهنمای نگارش تاریخ» کتابی نوشته مری لین رامپولا، استاد تاریخ دانشگاه ترینیتی واشنگتن است.
رامپولا علاوه بر مطالعهات گسترده در زمینه تاریخ دوران میانه و اوایل عصر مدرن اروپا همیشه دغدغه آموزش نگارش تاریخ و روش تحقیق در تاریخ را نیز داشته است.
رامپولا در کتاب «راهنمای نگارش تاریخ» شیوه های پژوهش، مطالعه و نگارش تاریخ را به طور جامع و گسترده برای دانشجویان این رشته تشریح کرده است.
او در این اثر شیوه نگارش مقاله های تاریخی، مطالعه انتقادی تاریخ، ارزیابی منابع، اجرای پژوهش و پرهیز از دستبرد فکری را بررسی کرده و الگوهای دقیق ذکر منابع در ارجاعات کتاب اعم از پانویس، پی نویس و کتابنامه را توضیح داده است.
ترجمه لی لا سازگار از هشتمین ویراست کتاب رامپولا و کاملا روزآمد است. بسیاری از اساتید رشته تاریخ این کتاب را تحسین و تایید کرده و منبعی مهم برای نگارش و پژوهش تاریخی دانسته اند.

کتاب راهنمای نگارش تاریخ

مری لین رامپولا
مری لین رامپولا (MARY LYNN RAMPOLLA) (Ph.D. ، دانشگاه تورنتو) دانشیار تاریخ دانشگاه ترینیتی در واشنگتن دی سی است که فعالیت های علمی وی در اروپای قرون وسطایی و اوایل مدرن متمرکز است و انتشارات وی شامل مقالاتی در متن و مطالعات قرون وسطی و رنسانس و مطالب ورودی است. در فرهنگ لغت قرون وسطی. وی در زمینه های تاریخ و ترکیب فعالیت دارد.