کتاب تحقق جهانی سازی

Making Globalization Work
کد کتاب : 39295
مترجم :
شابک : 978-6008460565
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 434
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

نگاهی نو به جهانی شدن
Making Globalization Work
کد کتاب : 44316
مترجم :
شابک : 978-9643623609
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تحقق جهانی سازی اثر جوزف استیگلیتز

جوزف استیگلیتز با تکیه بر کتاب پرفروش بین المللی جهانی سازی و نارضایتی های آن، در اینجا دستور کار راه حل های مبتکرانه ای را برای مبرم ترین چالش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ارائه می دهد، که هر پیشنهاد با این بینش اساسی هدایت می شود که جهانی شدن اقتصادی همچنان از هر دو جنبه سیاسی پیشی می گیرد. ساختارها و حساسیت اخلاقی مورد نیاز برای تضمین جهانی عادلانه و پایدار. از آنجا که وابستگی متقابل اقتصادی همچنان مردم جهان را در یک جامعه واحد جمع می کند، نیاز به تفکر و عمل در سطح جهانی را به همراه دارد. این کتاب پرقدرت، از نظر فکری قدرتمند و الهام بخش گامی ارزشمند در این فرآیند است.

وی در جایگاه‌های مهمی مانند بانک‌جهانی و کاخ سفید تجربه کاری داشته و این تجربیات به او کمک کرده‌اند تا درک گسترده‌تری از چالش‌ها و مسائل جهانی و فرآیند جهانی‌سازی پیدا کند. در سال ۲۰۰۱ به خاطر پژوهش‌ها و مطالعات نظری در زمینه‌ی اقتصاد اطلاعات، موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد شد.

از آن زمان تاکنون، وی به عنوان یک مشاور و متخصص اقتصادی به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و با مسئله‌ها و چالش‌های توسعه و جهانی‌سازی در دهه‌ها کشورهای مختلف آشنا شده است. بحث‌ها و گفتگوهای او با افراد دانشگاهی، کسب‌وکارها، نخست‌وزیران، روسای جمهور و نمایندگان مجلس در تمام قاره‌های دنیا به نقل از تجربیات و دیدگاه‌های بسیار متنوعی در مورد توسعه و جهانی‌سازی منجر شده است.

کتاب تحقق جهانی سازی

جوزف استیگلیتز
جوزف یوجین استیگلیتز اقتصاددان معاصر آمریکایی است. وی برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱ گردید. وی همچنین از مشهورترین نمایندگان مکتب اقتصاد کینزی نو می باشد. وی شهرتش را به خصوص بعد از انتقادهای شدیداش از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به دست آورد
نکوداشت های کتاب تحقق جهانی سازی
A searing critique of the conventional wisdom.... Stiglitz's analysis is eye-opening... because it is consistent and comprehensive, and he writes with rare clarity and passion for a distinguished economist.
نقدی سخت از خرد متعارف... تحلیل استیگلیتز چشم باز است... زیرا سازگار و جامع است و او با وضوح و اشتیاق نادری برای یک اقتصاددان برجسته می نویسد.
Newsweek Newsweek

A well-written and informative primer on the major global economic problems. [Stiglitz] helps his readers understand exactly what is at stake.
یک آغازگر خوب و آموزنده در مورد مشکلات عمده اقتصاد جهانی. [استیگلیتز] به خوانندگانش کمک می کند تا بفهمند دقیقا چه چیزی در خطر است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب تحقق جهانی سازی (لذت متن)