کتاب عشق پایدار

What Makes Love Last?
(شیوه های بنا کردن اعتماد و پیشگیری از خیانت)
کد کتاب : 44821
مترجم :
شابک : 978-6002502568
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

چگونه عشق پایدار می ماند؟
What Makes Love Last?
کد کتاب : 45770
مترجم : ملیحه شیردل
شابک : 978-6008283478
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق پایدار اثر جان گاتمن

یکی از برجسته‌ترین متخصصان روابط امروزی، بینش‌های علم را برای درک معنای واقعی اعتماد بین یک زوج به کار می‌گیرد. او «چرا» ی پشت خیانت را رمزگشایی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه شرکای زندگی می‌توانند از خیانت اجتناب کنند یا از آن خلاص شوند و یک رابطه ی عاشقانه را حفظ کنند. دکتر جان گاتمن، محقق برجسته ی کشور در زمینه ی ازدواج، به خاطر آزمایشگاه عشق خود در دانشگاه واشنگتن در سیاتل شهرت دارد، جایی که اسرار روابط انسانی را از طریق تحقیقات علمی رمزگشایی می کند. سی و پنج سال اکتشاف او برای او چیزا های بی شماری به ارمغان آورده است. جوایز عمده، از جمله از موسسه ملی سلامت روان، انجمن روانشناسی آمریکا، و انجمن آمریکایی برای ازدواج و خانواده درمانی. اکنون، دکتر گاتمن یافته ها و توصیه های شگفت انگیزی را در مورد ویژگی هایی که در قلب همه ی روابط قرار دارد ارائه می دهد: اعتماد . دکتر گاتمن فرمولی را ایجاد کرده است که دقیقا سطح وفاداری هر زوج را محاسبه می کند. نتایج یک رابطه را تعیین می کند. و نیز آینده ی احتمالی، از جمله احتمال گمراهی یک یا هر دو شریک زندگی. کتاب عشق پایدار به زوج ها نشان می دهد که چگونه سطح اعتماد خود را تقویت کنند و از چیزی که دکتر گاتمن «متل سم برای عاشقان» می نامد اجتناب کنند. او توضیح می دهد که چگونه نقاط محوری کوچک بین یک زوج، می تواند منجر به ارتباط عاطفی بیشتر یا نارضایتی شود. او رویکرد جدیدی را برای رسیدگی به خیانت پیشنهاد می‌کند و روش‌های غیرجنسی متنوع و غیرمنتظره‌ای را که زوج‌ها اغلب از راه آن به یکدیگر خیانت می‌کنند، آشکار می‌کند. کتاب عشق پایدار، زوج‌ها را از طریق یک برنامه ی اعتمادساز آزمایش‌شده و ثابت شده راهنمایی می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد یک رابطه ی طولانی‌مدت، صمیمی و عاشقانه را ترمیم و حفظ کنند.

کتاب عشق پایدار

جان گاتمن
جان مردکای گاتمن، زاده ی 26 آپریل 1942، استاد روانشناسی و نویسنده ی آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کارهایش در مورد ثبات در ازدواج و تحلیل روابط از طریق مشاهدات مستقیم علمی شناخته می شود.آثار گاتمن همچنین، تأثیر بسزایی بر توسعه ی مفاهیمی مهم مربوط به تحلیل رفتارهای اجتماعی داشته است. او سابقا استاد روانشناسی در دانشگاه واشنگتن بوده است.
نکوداشت های کتاب عشق پایدار
In an easy-to-understand format full of anecdotes, imaginary dialogues, and analogies to game theory, Gottman explains lack of trust in a relationship
گاتمن در قالبی آسان و قابل درک و پر از حکایات، دیالوگ های تخیلی و شبیه نظریه بازی ها، عدم اعتماد در یک رابطه را توضیح می دهد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Instructional and enlightening
آموزنده و روشنگر
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب عشق پایدار (لذت متن)
هرگز نمی توان دریافت که جرقه ی یافتن آگاهی چه زمانی بر انسان وارد میشود. قطعة وقتی در حال تماشای یک سریال جنایی هستید، منتظر شنیدن فریاد «یافتم، یافتم» نیستید. یک قسمت از سریال اعداد، در مورد جلوگیری قهرمان سریال از یک حمله ی تروریستی است. فرد نابغه ای توانست با یک محاسبه ی ریاضی و یا «اعتماد متریک» سطح وفاداری را در میان مظنونین متنوع تروریست محاسبه کند. اندازه گیری دقیق، اعتماد در میان تروریستهای احتمالی، یک کار جذاب و پیچیده بود. این چیزی نبود به جز یک ماجرای تخیلی که به گمان من، زاییدهی خلاقیت ذهن نویسنده ی داستان و مشاور ریاضی سریال بود. اما با دیدن این سریال، به ذهن من خطور کرد آیا داده هایی که در اختیار دارم می تواند کلید محاسبه ی یک اندازه گیری واقعی از اعتماد، نه بین افراطی های خشن، بلکه بین زوج هایی که یک رابطهی متعهدانه دارند، باشد. یک تعریف ریاضی به من این امکان را میدهد که نه تنها نظریهی من که در آن اعتماد پایه و اساس عشق است تایید شود، بلکه می توان آن را در لابراتوار مورد مطالعه قرار داد. سپس حتی قبل از این که زوجها متوجه شوند، می توانم تشخیص دهم که آیا یک رابطه از فقدان اعتماد رنج می برد یا نه. من می توانم یک نوع GPS برای قلب درست کنم تا به زوج های شاد کمک کنم مسیر خود را گم نکنند و آنهایی که از مسیر خارج شده اند را دوباره به مسیر درست هدایت کنم.