کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی

Treatment of dictation disorders
کد کتاب : 45940
شابک : 978-9642842698
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 48
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی اثر مجموعه ی نویسندگان

"درمان اختلالات دیکته نویسی" اثری است که دکتر "مصطفی تبریزی" به همراه "علیرضا تبریزی" و "نرگس تبریزی" آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است و یکی از کتاب‌های بسیار مفید، برای کمک به دانش ‎آموزانی است که در درس املا و دیکته، دچار مشکل هستند. این کتاب علاوه بر عنوانش که "درمان اختلالات دیکته نویسی" نام دارد، به مواردی نظیر نارسانویسی، وارونه نویسی، قرینه‌نویسی، ارتقای حافظه‌ی دیداری و تصویری و نحوه‌ی تمیز دادن تصاویر، دید‌های واگرا و همگرا، حرکات چشم، دید دو چشمی، حساسیت شنوایی، پرورش و تقویت دقت، مشکلات و مسائل مربوط به آموزش، نظریه‌ی دید حرکتی و درمان اختلالات یادگیری در دانش‌آموزانی که بی‌قرار هستند، می‌پردازد.
بسیاری از دانش آموزان با درس دیکته و اصولا با درست نوشتن، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ هر چقدر که تعداد اشتباهات آنان بیشتر باشد، طبعا نمرات بدتری دریافت کرده و در نتیجه‌ی عدم تشخیص مشکل، حل نشدن اصولی آن و تخریب اعتماد به نفس، روز به روز بر اشتباهاتشان افزوده شده و حتی مشکلات جانبی دیگری نیز برای آنها ایجاد می‎شود. واقعیت امر این است که عیوب نوشتاری و اختلالاتی که کودکان در دیکته‌ نویسی دارند، برای همه یکسان نیست؛ لذا با استفاده از تنها یک شیوه، نمی توان همه آنها را برطرف کرد و رشد کودک را تضمین کرد. پس از اطمینان از نرمال بودن ضریب هوشی دانش آموز، بهتر است ایرادات متعدد او از دفترش یادداشت برداری شود تا براساس نقشه‌ی راهنمایی که کتاب "درمان اختلالات دیکته نویسی" به قلم دکتر "مصطفی تبریزی"، "علیرضا تبریزی" و "نرگس تبریزی" ارائه شده، والدین، معلمین یا درمانگران بتوانند ریشه‌ی این ایرادات را پیدا کرده و سپس به یک راه حل آسان و امیدوارکننده برای آنها برسند.

کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی

دسته بندی های کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی
قسمت هایی از کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی (لذت متن)
نوع اختلال: حافظه دیداری درصد فراوانی: 7 رتبه: پنجم مثال: امو (عمو)، سابون (صابون) علت: کودک قادر به خاطر آوردن تصویر کلمه نیست راهکار مناسب برای رفع اختلال: 1- انجام بازی چه کسی یا چه چیزی در کلاس جا به جا شده است. 2- ابتدا دو تصویر ساده را به کودک نشان می دهیم و پس از مخفی کردن تصویر از او می خواهیم که تصاویر را به یاد آورد. در مرحله ی بعد از سه تصویر و تصاویر مرکب و پیچیده تر استفاده می کنیم.