کتاب من خود، من هم می رقصم

German poetry
کد کتاب : 4603
مترجم : محمود ماهورکی
شابک : 9786003262652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب من خود، من هم می رقصم اثر هانا آرنت

هانا آرنْت فیلسوف (فلسفهٔ سیاسی) و تاریخنگار آلمانی - آمریکایی بود. هانا آرنت، از مهم‌ترین اندیشمندانی بود که آرا و افکارش تأثیری ژرف در سدهٔ بیستم میلادی بر جای گذاشت.
او سال‌ها در دانشگاه‌های ایالات متحده در رشتهٔ تئوری سیاسی تدریس کرد و از چندین کشور، ده‌ها دکترای افتخاری گرفت، و نیز برنده جایزهٔ آلمانی‌زبان لسینگ و فروید شد. او از یهودیانی بود که از هولوکاست جان سالم به در برد و به ایالات متحده مهاجرت کرد. زمینهٔ فلسفه و آثار او، موضوعاتی هم‌چون دموکراسی مستقیم یا اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی حکومت‌های استبدادی است.
آرنت به سیاق فلاسفهٔ سیاسی قدیم در پی فهم تجربهٔ سیاسی انسان و جایگاه سیاست در زندگی انسان است، از نظر آرنت تجربهٔ سیاسی تجربه‌ای است مستقل که باید در خودش شناخته شود، اما در این عصر در علوم اجتماعی رایج مسخ شده‌است. سیاست به معنای مورد نظر آرنت کنش‌ها و کردارهای عمومی انسان‌هاست که آزادی و اختیار و فاعلیت انسان را در خود نهفته دارند؛ به عبارت دیگر گرایش اصلی اندیشهٔ سیاسی آرنت ضد ساختارگرایی رایجی است که انسان را موضوع قوانین کلی ساختاری و تاریخی تلقی می‌کند. ازنظر آرنت سیاست همان آزادی و عرصهٔ آزادی انسان است: «آزادی علت هم‌زیستی مردم در سازمان سیاسی است؛ بدون آن زندگی سیاسی بی‌معنی خواهد بود، علت وجود سیاست آزادی است.»
آرنت را بیشتر با کتاب های تئوری اش می شناسند اما آرنت به شعر نویسی نیز علاقه داشت. کتاب من خود، من هم می رقصم مجموعه ای از شعر های این فیلسوف و اندیشمند بزرگ را جمع آوری کرده است.

کتاب من خود، من هم می رقصم

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
دسته بندی های کتاب من خود، من هم می رقصم
قسمت هایی از کتاب من خود، من هم می رقصم (لذت متن)
هیچ کلامی تاریکی را نمیدرد، هیچ خدایی دست خود را برنمی آورد - به هر کجایی که هم مینگر ۔ ام سرزمین بر سر خود رابان. نه شمایلی که خود را برهاند، نه شبحی که پرواز کند. ( و هنوز هم مرا در گوش است: دیر شد، دیر بسیار شد!

ما هم دگر را دوباره می بینیم، - یاس سفید که شکوفه کنه، من تو را در شمدی نرم میپیچم، تو نباید که دیگه دلتنگ باشی. ما خواهیم که خوشحال باشیم، با شراب مر هم، | با درختان معطر زیرفون هم ما خواهیم که با هم باشیم. وقتی بریزند برگهای ما هم شویم از هم جدا، جوش و خروش ما دگر چه هودا؟ ما باید که شکیبا بودا!