کتاب پوست در برابر پوست

Skin against skin
(خوانش جنایت و مکافات)
کد کتاب : 46523
شابک : 978-6007405543
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب پوست در برابر پوست اثر امیر نصری

"پوست در برابر پوست" به قلم "امیر نصری"، اثری است که "خوانش جنایت و مکافات" در آن ارائه می شود.
در این کتاب، "خوانش جنایت و مکافات" در زمینه ی آن چه "رمان به عنوان فلسفه" شناخته می شود، انجام می گیرد. "امیر نصری" با رویکردی که در کتاب "پوست در برابر پوست" پیشنهاد شده است ، فرصت هایی را برای توجه به بخش فلسفی داستان فراهم می کند. فلسفه و ادبیات داستانی هر دو می توانند به طور مشترک با بخشی از تجربه ی بشری همذات پنداری کرده و آن ها را به رسمیت بشناسند.

تصویری که "جنایت و مکافات" از این رویدادها و تجربیات نشان می دهد، بازگو کننده ی این امر است که این رمان مسائل معرفتی منحصر به فرد خود را دارد و نباید به فلسفه به معنای ویژه ی آن محدود شود. نویسنده نشان می دهد که مسئله ی تصمیم گیری و انتخاب کار درست، با فراتر رفتن از اراده ی انسان به دست می آید و استقلال فردی یک مفهوم اشتباه است. داستایفسکی از طریق داستان زندگی قهرمان خود ، دیدگاه راسکولنیکف در مورد تعالی خیر و شر را مورد انتقاد قرار می دهد و تناقضات فلسفه ی نیهیلیستی را به تصویر می کشد.
رادیون رومانویچ راسکولنیکف ، شخصیت اصلی داستان "جنایت و مکافات" ، مردی بیست و سه ساله است که از ذهنی باز و کنجکاو برخوردار است. ذهن او آشفته است و او مرتب در حال فکر کردن در مورد موضوعات مختلف است و تراوشات ذهنی او چیزی فرای تصور است. می توان او را نوعی فیلسوف نیز در نظر گرفت که تصورش از خودش، یک انسان شگفت انگیز و قدرتمند است.

کتاب پوست در برابر پوست

امیر نصری
امیر نصری متولد سال 1358، پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه هنر و استادیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی است. او فرزند عبدالله نصریپژوهشگر ایرانی است.
دسته بندی های کتاب پوست در برابر پوست
قسمت هایی از کتاب پوست در برابر پوست (لذت متن)
یکی از موضوعات مهمی که فیودور داستایفسکی (1881-1821) در سال های پس از زندان و تبعید ( دهه ی ۱۸۶۰ تا به هنگام مرگ ) به آن توجه داشت نقش و جایگاه روسیه در جهان آن روزگار بود . او به دنبال آن بود که هویتی مجزا از غرب را برای روسیه ترسیم کند و از منظر این هویت خاص به نقد دیدگاه های غربی و غرب گرایان روسیه بپردازد . چنین دغدغه ای زمینه ی فکری داستایفسکی را ایجاد می کند و در تمامی آثار متأخر وی حضوری فعال دارد . نگرش مبتنی بر تقابل روسیه و غرب ، که در پس زمینه ی آثار متأخر داستایفسکی نمود دارد ، متأثر از زمانه ی اوست . بخشی از زندگی وی در دوران نیکلای اول بود که برای منزوی ساختن روسیه از کشورهای غربی تلاش کرد . او مانع سفر شهروندان روسیه به غرب بود و در این زمینه محدودیت ایجاد کرده بود . در دوران پس از تبعید داستایفسکی که با سلطنت الکساندر دوم مقارن بود ، در روسیه رویکرد کاملا متفاوتی به غرب وجود داشت.