کتاب دستگاه نظری مارکس

Marx's theoretical System
(تفسیرگرایی آلمانی)
کد کتاب : 48985
شابک : 978-6227303216
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دستگاه نظری مارکس اثر حسین ابوالحسن تنهایی

مارکس از فلسفه طبیعت گرایانه ی اتمی اپیکور، فیلسوف اخلاق رم باستان بسیار برگرفته است. آزادی، هماهنگی و آرامش با طبیعت، غنا، خودبسندگی و لذت و خوشی در بودن طبیعی با گوهر هستی، که همیشه در حرکت انحرافی و دفعی از حرکات جبری و تکراری اتم دموکریتی، هستی شناسی اپیکور را از هستی شناسی دموکریت ضرورت گرا و جبرگرا جدا کرده و آزادی طبیعی موجود در ذرات هستنده های کیهانی را کشف می کند. مارکس دیدگاه اپیکور در اهمیت فلسفه را این گونه گزارش می کند:
" باید به فلسفه خدمت کنی تا آزادی راستین، سرنوشت تو باشد. کسی که مطیع و پیرو فلسفه می شود لازم نیست انتظار بکشد، او به یک باره رهایی یافته است. چرا که خدمت به فلسفه همانا خود آزادی است. در نتیجه اپیکور به ما می آموزد:( نگذارید کسی در جوانی در آموختن فلسفه درنگ کند و در سالخوردگی از آموختن آن کسل شود".

کتاب دستگاه نظری مارکس

حسین ابوالحسن تنهایی
حسین ابوالحسن تنهایی متولد سال 1330، در اصفهان می باشد. وی دارایکارشناسی روان‌شناسی و فلسفه از دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۵۳ شمسی،کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و انسان شناسی درسال۱۹۷۸ از دانشگاه بین المللی ایالات متحده دانشگاه سان دیگو،دکترای تخصصی جامعه‌شناسی و انسان شناسی در سال ۱۹۸۱از دانشگاه بین المللی ایالات متحده دانشگاه سان دیگو است. تنهاییعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می باشد.