کتاب مامور معتمد

The Confidential Agent
کد کتاب : 50502
مترجم :
شابک : 978-6009582488
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1939
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

مامور معتمد
The Confidential Agent
کد کتاب : 50503
مترجم :
شابک : 964-4481631
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 317
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 1939
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مامور معتمد اثر گراهام گرین

کتاب مأمور معتمد اثر گراهام گرین روایت زندگی مردی است که نویسنده او را د. می نامد، شخصیتی بدون نام و نشان که همواره احساس بیگانگی و تنهایی می کند.
کتاب مأمور معتمد (The confidential agent‬) درباره ی استاد دانشگاهی است که برای نجات کشورش در جنگ داخلی به سر می برد. او از سوی دولت مامور می شود، به انگلستان برود تا زغال سنگ را که قیمت گزافی پیدا کرده، خریداری کند. او درصدد است با صاحبان یکی از معادن زغال سنگ مذاکره کرده و با آن ها قرارداد ببندد.
از طرف دیگر شورشیان فردی را مامور می کنند تا مانع بستن این قرارداد شود و خود قرارداد خریدی با صاحبان معدن زغال سنگ منعقد کند. در این میان شخصیت اصلی داستان در فضای بی اعتمادی و بدگمانی قرار می گیرد، بی اعتمادی به هم وطنان و همه کسانی که با آن ها روبرو می شود. اینجاست که ماجرای داستانی پرکشش در ژانر جنایی - جاسوسی آغاز می شود.
گراهام گرین (Graham Greene) در خلال داستانی که رویه سطحی آن حاکی از ماجراهای بسیار است، در لایه زیرین داستان به مفاهیمی از قبیل صداقت، اعتبار، اعتماد و ایثار می پردازد و نشان می دهد که در جهانی غرق در دروغ و ریا می توان، پایبند فضیلت هایی بود که انسان را از همه ی جهان پیرامونش متمایز می سازد.
رمان مأمور معتمد هیچ چیزی برای ایجاد یک ژانر جاسوسی و جنایی کم ندارد و گرین آن را تبدیل به یک داستان مهیج و پرکشش کرده است.
گراهام گرین یکی از مشهورترین نویسندگان انگلیسی است که نتیجه ی سال ها فعالیت او در این عرصه، تعداد زیادی رمان، مجموعه داستان، سفرنامه، فیلمنامه و نمایش نامه است. گرین یکی از موفق ترین نویسندگان نسل خودش به شمار می رود و نامزدی برای جایزه نوبل از جمله افتخارات او محسوب می شود. بیشتر رمان ها و بسیاری از نمایشنامه ها و داستان های کوتاه گراهام گرین برای ساخت فیلم، مورد اقتباس قرار گرفتند که جوایزی را نیز برای وی در پی داشته اند. از جمله معروف ترین آثار وی می توان به مرد سوم، صخره برایتون، اسلحه ای برای فروش، مامور ما در هاوانا و مامور معتمد اشاره کرد.
فضای داستان های گرین به شدت تحت تاثیر تجارب دوران کودکی و رنج های دوران جوانی اش شکل گرفته است. هم چنین از زمانی که به دین کاتولیک گروید و گرایشی عمیق و پایدار نسبت به آن پیدا کرد، بعد مذهبی آثارش اهمیت زیادی پیدا کرد و در بعضی آثارش نقش پررنگ مذهب را به خوبی می توان مشاهده کرد. شخصیت های داستان های گرین اغلب در دنیایی سرشار از فساد به سر می برند. او به خوبی واقعیت سیاه و زشت زندگی را به مخاطب نشان می دهد و تلاش می کند تنزل افراد در این دنیا را برای مخاطب باورپذیر جلوه دهد.

کتاب مامور معتمد

گراهام گرین
هنری گراهام گرین (به انگلیسی: Henry Graham Greene) (زاده ی ۲ اکتبر ۱۹۰۴، درگذشته ی ۳ آوریل ۱۹۹۱) رمان نویس، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده ی پرکار داستان های کوتاه انگلیسی بود.او در طول عمر طولانیش در غالب معرکه های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان هایش عمدتا در متن همین وقایع قرن بیستم می گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را نشان می دهد.محصول کمابیش هفتاد سال قلم زدن او ۶۴ کتاب است: از جمله ۲۸ رمان، ۴ زندگینامه ی خود نوشت،...