کتاب سالمندی موفق

Successful Aging
(کاوش های یک عصب شناس از قدرت ها و قابلیت های ما)
کد کتاب : 50629
مترجم :
شابک : 978-6226840620
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سالمندی موفق اثر دنیل جی لویتین

کتاب سالمندی موفق بینش های قدرتمندی را ارائه می دهد:
• از بین بردن این افسانه که حافظه همیشه با افزایش سن کاهش می یابد
• تأیید این که "طول سلامت" - نه "طول عمر" - مهم است
• اثبات اینکه سن شصت به بالا یک مرحله رشد منحصر به فرد و تازه شناخته شده است
• توصیه به مردم که مشتاقانه منتظر شادی باشند، زیرا یادآوری خاطرات سلامتی را ارتقا نمی دهد
لویتین به علم پشت پرده ی چیزی که ما آن را "از کسانی که با شادی پیر می‌شوند بیاموز" می خوانیم و همچنین به نحوه تطبیق فرهنگ خود برای استفاده کامل از خرد و تجربه افراد مسن نگاه می‌کند. لویتین در طول کاوش خود در مورد معنای واقعی پیری، با استفاده از تحقیقات علوم اعصاب رشد و روانشناسی تفاوت‌های فردی، راهبردهای انعطاف‌پذیری و ترفندهای عملی و تقویت شناختی را که همه باید با افزایش سن انجام دهند، نشان می‌دهد.
سالمندی موفق الهام بخش یک رویکرد جدید قدرتمند برای نحوه تفکر خوانندگان در مورد دهه های پایانی ما است، و روشی را که ما برای دوران سالمندی به عنوان افراد، اعضای خانواده و شهروندان در جامعه ای که در آن میانگین امید به زندگی همچنان در حال افزایش است، متحول خواهد کرد

کتاب سالمندی موفق

دنیل جی لویتین
دانیل ژوزف لویتین (زاده ۱۹۵۷، سانفرانسیسکو)، دانشمند علوم اعصاب، روانشناسِ شناختی، نویسنده و موزیسینِ آمریکایی-کانادایی است.او نویسنده چهار کتاب پرفروش نیویورک تایمز است.لویتین استاد برجسته روانشناسی و علوم اعصاب رفتاری جیمز مک گیل در دانشگاه مک گیل در مونترال، کبک، کانادا است. رئیس بنیاد هنر و علوم انسانی در مدارس مینروا در KGI. و یک عضو برجسته دانشکده در دانشکده تجارت Haas، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی. وی از سال 2000 تا 2017 مدیر آزمایشگاه درک موسیقی، شناخت و تخصص در مک گیل بود. وی یکی از اع...
نکوداشت های کتاب سالمندی موفق
A superb user's manual for aging bodies and minds, providing an evidence-based discussion of issues including personality, memory, intelligence, and emotions.
یک کتابچه راهنمای کاربر عالی برای بدن و ذهن سالمند، که بحثی مبتنی بر شواهد در مورد مسائلی از جمله شخصیت، حافظه، هوش و احساسات ارائه می کند.
PsychologyToday.com

A clear-eyed, insightful overview of the neurophysiological healthspan.
یک مرور کلی روشنگر و واضح از طول سلامت عصبی فیزیولوژیکی
Nature

قسمت هایی از کتاب سالمندی موفق (لذت متن)
ما فکر می کنیم ژن ها فقط روی ویژگی های فیزیکی مثل رنگ مو، رنگ پوست و قد تأثیر می گذارند. اما ژن ها روی ویژگی های ذهنی و شخصیتی مانند اعتماد به نفس، میل به همدردی و میزان دگرگونی هیجانی ما نیز تأثیر دارند. با دقت به اتاقی پر از کودکان یک ساله نگاه کنید. آشکارا بعضی آرام تر، بعضی مستقل تر، بعضی پرسروصداتر و بعضی ساکت تر از بقیه هستند. والدینی که بیشتر از یک بچه دارند از اینکه شخصیت فرزندانشان از آغاز چقدر با هم فرق دارد حیرت می کنند. من با احتیاط اشاره کردم که ژن ها روی خصلت ها اثر دارند ولی اثرشان مثل حکاکی روی سنگ نیست. ژن ها دیکته نمی کنند که چطور باشید اما مجموعه قیود و محدودیت هایی را برای چگونگی شکل گیری شخصیت به وجود می آورند. ژنتیک، حکم لایتغیر نیست؛ صفت هایی که ژن های ما در آنها نقش دارند، همچنان باید از جاده های پر پیچ و خم و غیرقابل پیش بینی فرهنگ و فرصت عبور کنند. بهترین توصیف برای صفات مختلط یا صفات کمّی این است که خصوصیات پدیداری هستند که نمی توانید آنها را از روی یک ژن واحد یا حتی مجموعه بزرگی از ژن ها بخوانید؛ چون اینکه ژن ها در طول زمان خودشان را چگونه بیان می کنند در شکل گیری خصلت ها به عنوان یک واقعیت اجتماعی سرنوشت ساز است.